התפתחות משמעותית באיתור שרידיו של אלי כהן

ראש הממשלה נתניהו מאשר באופן רשמי כי מלבד שרידי גופתו, נמצא חפץ שעל פי ההערכות שייך לכהן, הועבר לישראל לבדיקה על ידי גורם סורי ובתיווך רוסי. מדובר ככל הנראה בבגדים או מסמכים של המרגל הישראלי ז"ל

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 09/03/21 17:13 כה באדר התשפא

התפתחות משמעותית באיתור שרידיו של אלי כהן
אלי כהן, צילום: נחלת הכלל

התפתחות משמעותית באיתור שרידיו של המרגל הישראלי אלי כהן ז"ל כך על פי פרסום היום (ג') ב- i24NEWS. על פי הפרסום, נתניהו מאשר כי ישנה התפתחות שכזו ושאכן נערכים חיפושים בסוריה בימים אלו. עם זאת, בלשכת נתניהו שללו את הפרסום ואמרו כי מדובר בדיווח שגוי.

במקביל, נתניהו התייחס להשבת שרידיו של כהן ז"ל גם בראיון לגל"צ: "אנו בעלי מחויבות להחזיר את כל השבויים שלנו. לגבי כהן, לא מפסיקים לחפש. לא אמרתי שאנו עושים זאת באמצעות רוסיה. אנחנו לא מרפים והמאמצים נמשכים ואני מקווה שיישאו פרי. אני מקווה שנוכל להביא תוצאות".

על אף הכחשת לשכת ראש הממשלה, ב-i24NEWS אומרים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר בראיון כי אכן מתבצעים בימים אלה חיפושים לאיתור שרידי גופתו של כהן בסוריה. ״זה נכון. זה כל מה שאני יכול להגיד. אני מחויב להשבת כל אחד מהנופלים והנעדרים שלנו. הבאנו את שרידיו של זכריה באומל לישראל. זה הגיע כתוצאה מהקשרים הקרובים שיש לי עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, והוא שלח את הכוחות שלו, תחת הצעות של מידע מודיעיני שאנחנו העברנו להם להשיב את זכריה באומל ואנחנו ממשיכים במאמצים הללו ל(השבתו של) אלי כהן ולכל אחד אחר״.

בנוסף, ישנו אישור רשמי מצד ישראל, כי נמצא חפץ שעל פי ההערכות שייך לכהן והועבר לישראל לבדיקה על ידי גורם סורי ובתיווך רוסי. מדובר ככל הנראה בבגדים או מסמכים של המרגל הישראלי ז"ל. החפץ הועבר מידי הסורים לרוסים המחפשים באזור מחנה הפליטים אל-ירמוק. בהמשך, העבירו הרוסים את החפץ לישראל לבדיקה. גורם במשרד ממשלתי סורי אומר ל- i24NEWS כי מדובר בחפץ אישי השייך לכהן, ככל הנראה שרידי ביגוד או מסמך כלשהו. 

כאמור, לשכת ראש הממשלה מכחישה את הדיווח לגבי החפץ שקשור לאלי כהן: "מדובר בדיווח שגוי של i24NEWS. ראש הממשלה הסביר שהמאמצים להשבת גופתו של אלי כהן נמשכים כל העת והבהיר שמאמצים אלה אינם קשורים לנשיא רוסיה"  .

בתו של אלי כהן ‏סופי בן דור הגיבה לפרסום בחדשות 13: ״לא דיברו איתנו, אין לי מושג אם זה רק ספין פוליטי לקראת הבחירות״. בראיון לגלצ אמרה: "קיבלנו כעת צליל הרגעה מגורמים בישראל שאומרים שהאירוע לא גדול כפי שהוצג, והם לא מכירים את כל הפרטים".