משטרת ישראל: רק מתנדבים מחוסנים יוכלו לפעול - השאר מוקפאים

פרסום ראשון: המשטרה פרסמה הנחיה לפיה חל איסור מוחלט על הפעלת מתנדבים שאין ברשותם תעודת מתחסן או מחלים. ההנחיה מתייחסת לכל היחידות ותיכנס לתוקפה הערב

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 04/03/21 21:15 כ באדר התשפא

משטרת ישראל: רק מתנדבים מחוסנים יוכלו לפעול - השאר מוקפאים
משטרת ישראל. ארכיון, צילום: דוברות משטרת ישראל

קצין הרפואה הראשי של משטרת ישראל פרסם אתמול (ד') הנחייה גורפת לכלל היחידות לפיה חל איסור מוחלט על הפעלת מתנדבים, שאין ברשותם תעודת מתחסן או תעודת מחלים. על המתנדבים להציג את התעודה בפני מפקד היחידה או מפקד המשמרת. 

"ההנחיה חלה על כלל המתנדבים", אומרים במשטרה, "בכלל העיסוקים והגילים, בכל יחידות הארגון, בכל מתקני המשטרה ובכל פעילויותיה ללא החרגות". ההוראה נכנסה לתוקף הערב וכוללת גם את הכשרות המתנדבים. 

בהודעה שהופצה לכלל המתנדבים, צויין כי מתנדב שקיבל את מנת החיסון ראשונה וממתין למנה השנייה אינו רשאי לפעול עד שבוע לאחר מכן, ומתנדב שבאישור רופא אינו יכול להתחסן - תופסק פעילותו במשטרה. כמו כן הונחו מפקדי היחידות לוודא שאף מתנדב שאינו עומד בקריטריונים המצויינים, לא יתייצב למשמרת כלשהי. 

תגובת המשטרה: "נכון להיום למעלה מ-90% מהשוטרים והשוטרות הינם מחוסנים. חוסנו או החלימו מנגיף הקורונה ולכן פטורים מחיסון בשלב זה. רובם במסגרת מבצע החיסונים המשטרתי שנערך בארגון, ומדי יום מתחסנים שוטרים נוספים.

"נציין כי בשלב זה במדינת ישראל, לרבות המגזר הציבורי ובתוכם ארגוני הביטחון, החירום וההצלה, קבלת החיסונים נגד הקורונה הינם בגדר המלצה ולא חובה. בכל הנוגע ליתר השוטרים שטרם חוסנו, הרי שהמשטרה פועלת בהתאם להנחיות משרד הבריאות, תוך קביעת כללים מתאימים, ובד בבד ממשיכה במאמצי ההסברה והגברת המודעות בתוך הארגון לחשיבות החיסון ותועלתו למי שטרם התחסן עד כה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן