מנדלבליט לגנץ: לא העת להכריע אם תשמש כראש ממשלה חליפי

היועץ המשפטי לממשלה משיב לשר הביטחון, כי בשל החשש שכל התייחסות שלו בנושא תתפרש כהתערבות בשדה הפוליטי, הוא לא יתייחס עד לאחר הבחירות בכל הנוגע להסדר הפריטטיות במקרה שגנץ לא יבחר לכנסת

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/03/21 18:57 כ באדר התשפא

מנדלבליט לגנץ: לא העת להכריע אם תשמש כראש ממשלה חליפי
גנץ יזכה לכהן כראש ממשלה?, צילום: Marc Israel Sellem/POOL

ראש הממשלה החליפי יכהן בתפקידו? שר הביטחון בני גנץ, פנה השבוע ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, וביקש ממנו את חוות דעתו בשאלה האם ההסכם הפריטטי, יהיה תקף גם אם לא ייבחר לכנסת ה-24. תשובתו של מנדלבליט נתנה היום (ה').

"במכתבך שבסימוכין ביקשת לקבל את חוות דעת דעתי בשאלה האם הסדר הפריטטיות אשר נקבע בחוק יסוד: הממשלה עם כינון הממשלה ה-25 עומד בעינו גם במצב שבו ראש הממשלה החליפי איננו נבחר לכנסת ה -24, וזאת עד להקמתה של ממשלה חדשה.  כמו כן, ביקשת לדעת האם ראש הממשלה עומדת במקרה כזה הסמכות לפטר את השרים בעלי הזיקה לראשונה המשלה החליפי לאחר הבחירות".

מנדלבליט הבהיר כי בעת הזו אין בדעתו להכריע בסוגיה. "אין מקום לעת זה להידרש ולהכריע בשאלות האמורות, שהן כרגע בגדר עניין תיאורטי, המבססות עצמן על עובדות אשר יכול שכלל לא יתקיימו בפועל.

לסיום הוא אומר: "בנסיבות העניין כל הידרשות מטעמי בנושא זה והבעת עמדה בנושא בעיתוי הנוכחי עלולה חלילה להתפרש כאילו באה להשפיע על השדה הפוליטי בסמוך מאוד למועד יום הבחירות". בשורה האחרונה בחוות דעתו, הוסיף: "מובן כי ככל שהשאלה תהפוך למעשית, נדרש לדברים כמקובל".


(השבעת הממשלה ה-35)