הרמטכ"ל כוכבי: "החלטה משוללת תוקף. התקבלה באופן לא ענייני וללא סמכות"

הרמטכ"ל תקף את החלטת בית הדין הבינלאומי בהאג לפתיחה בחקירה נגד ישראל, והבהיר: "לא נאפשר לאף מוסד זר ונטול סמכות להתערב בפעילותנו להגנת ישראל וודאי לא להעמיד בסיכון משפטי את המשרתים בצה"ל"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 03/03/21 18:49 יט באדר התשפא

הרמטכ"ל כוכבי: "החלטה משוללת תוקף. התקבלה באופן לא ענייני וללא סמכות"
כוכבי, צילום: דו"צ

התובעת הראשית בבית הדין הבינלאומי בהאג החליטה היום (ד') על פתיחה בחקירה רשמית נגד ישראל ופעולותיה ביו"ש משנת 2014, בחשד לפשעי מלחמה. המערכת הפוליטית בישראל סערה ותגובות רבות התקבלו מימין ומשמאל כנגד ההחלטה. כעת התייחס הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי לדברים באגרת ששלח לחיילי צה"ל.

"החלטה זו משוללת תוקף מיסודה והתקבלה באופן לא ענייני וללא סמכות", אמר הרמטכ"ל, "נמשיך לפעול במלוא כוחנו להגן על המדינה ואזרחיה ולפגוע באויב. כתמיד נעשה זאת תוך שמירה על מחויבותנו לרוח צה"ל לערכיו ולחוק. החלטת התובעת לא תסיט אותנו מדרכנו. זו משימתנו, זו אחריותנו המקצועית וזו מחויבותנו הערכית". 

כוכבי הוסיף והבהיר כי "לא נאפשר לאף מוסד זר ונטול סמכות להתערב בפעילותנו להגנת ישראל וודאי לא להעמיד בסיכון משפטי את המשרתים בצה"ל". 

אגרת הרמטכ"ל

אגרת הרמטכ"לצילום: דובר צה"ל

אגרת הרמטכ"ל

אגרת הרמטכ"לצילום: דובר צה"ל

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן