בכיר רבני חב"ד תקף את הציונות הדתית - מתן כהנא לא נשאר חייב

הרב אקסלרוד, זקן רבני חב"ד תקף את מערך הגיור של הציונות הדתית ואת הרב חיים דרוקמן: "קיבל 'פרס ישראל' על הכנסת חמישים אלף גיורים מזויפים לכלל ישראל" | חבר הכנסת כהנא הגיב: "לא צריכים להוכיח את גדולתם בתורה לאיש. לא אתן שיבזו כך גדולי תורה, דיינים ואלפי מתגיירים"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 03/03/21 18:05 יט באדר התשפא

בכיר רבני חב"ד תקף את הציונות הדתית - מתן כהנא לא נשאר חייב
ח"כ מתן כהנא, צילום: פלאש 90. יוסי זליגר

הסערה סביב סוגיית הגיור מסרבת לשכוך, כאשר היום (ד') פורסם ב"בחדרי חרדים" מכתב שפרסם הרב גדליהו אקסלורד, לשעבר אב"ד בבית הדין חיפה וזקן רבני חב"ד בישראל, שם תקף בחריפות את הציונות הדתית שלטענתו היא האחראית לכישלון מערך הגיור בישראל ואת הרב חיים דרוקמן.

"בית הדין הסיטונאי לגרים מטעם משרד ראש הממשלה שהגיורים שלו הם ללא על מנת לקיים מצוות והמתגיירים נשארים נכרים ונכריות כמו לפני טקס הגיור", אמר הרב אקסלרוד, וטען כי, "עשרות הדיינים המפעילים את בית הדין הזה רובם ככולם הם בוגרי ישיבות 'הציונות הדתית'".

בהמשך המכתב תקף הרב אקסלרוד את הרב חיים מאיר דרוקמן, שבעבר עמד בראש מערך הגיור ואמר: "המנהיג הרוחני שלהם שהיה ראש מערך הגיור קיבל 'פרס ישראל' על הכנסת חמישים אלף גיורים מזויפים לכלל ישראל רח"ל וידועה מלחמת החורמה שלכם כ"ק הרבי זצ"ל בעניין מיהו-יהודי שהגיור לא יהיה מזויף".

חבר הכנסת מתן כהנא הגיב לדברים החריפים שאמר הרב אקסלרוד נגד הציונות הדתית והרב דרוקמן ואמר: "ההאשמות הקשות נגד הרב חיים דרוקמן הן לא רק פגיעה בכבוד התורה ובזקן הרבנים של דורנו אלא האשמות חמורות כלפי עשרות דיינים ומורים אשר מוסרים נפשם על מצוות עשה של אהבת הגר".

"הרב דרוקמן עמד בראש מערך הגיור מתוך שליחות אדירה", אמר כהנא, "והפך את המקום לאחד המפעלים החשובים ביותר של הציונות בעת הזו. גיורם של העולים מזרע ישראל ושילובם במדינת ישראל ע"פ ההלכה בגיבויים של גדולי ישראל הייתה ונשארה למשימה ציונית ויהודית ראשונה במעלה".

"רבני הציונות הדתית לא צריכים להוכיח את גדולתם בתורה לאיש, אבל חובתי לא לשתוק כאשר מבזים את תורתם. צר לי על האופן המחפיר בו רבנים בוחרים לנהל שיח הלכתי. לא אתן שיבזו כך גדולי תורה, דיינים ואלפי מתגיירים", סיכם חבר הכנסת מימינה. 

כזכור לפני כשבוע תקפו חברי הכנסת יאיר לפיד ואלעזר שטרן את תנועת חב"ד  על כך שאנשיה מתכוונים להצביע לאיתמר בן גביר, שמתמודד לכנסת כאמור תחת רשימת הציונות הדתית בראשות ח"כ סמוטריץ'. המתקפה היום שבאה מקרב רב בכיר בקהילת חב"ד, הפתיעה את מפלגת הציונות הדתית, אך לא מן הנמנע שהמתקפה הבוטה כלפי הרב דרוקמן, תעבור בשקט וללא גינויים חריפים מקרב נציגי הציונות הדתית, על מנת שלא להרגיז את החרדים שמתכוונים להצביע למפלגה.