החלטת בית הדין בהאג | "החלטה הזויה שזועקת צביעות ואנטישמיות"

ההחלטה לפתוח בחקירה נגד ישראל בגין פשעי מלחמה גוררת תגובות רבות של פוליטיקאים שתוקפים את בית הדין: "במקום לחקור את מעשיו של אסד בסוריה או חמאס בעזה מערערים על זכותה של מדינת ישראל להגן על עצמה" | כל התגובות

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 03/03/21 16:39 יט באדר התשפא

החלטת בית הדין בהאג | "החלטה הזויה שזועקת צביעות ואנטישמיות"
בית הדין הבין לאומי בהאג, צילום: shutterstock

ההחלטה של התביעה בבית הדין הבינלאומי בהאג על פתיחה בחקירה נגד ישראל בגין פשעי מלחמה שהתבצעו בשטחי יהודה, שומרון ורצועת עזה החל מיוני 2014, הביאה מפלגות מכל קצות הקשת הפוליטית בישראל להגיב לכך בתקיפות. 

נשיא המדינה רובי ריבלין תקף את ההחלטה ואמר: "החלטת בית הדין בהאג לפתוח בחקירה נגד מדינת ישראל, שערורייתית. לא נקבל את הטענות נגד מימוש זכותנו וחובתנו, להגן על אזרחינו. מדינת ישראל היא מדינה חזקה, יהודית ודמוקרטית, שיודעת להגן על עצמה וגם לחקור את עצמה במקרה הצורך. אנו גאים בחיילנו, בנינו ובנותינו, בשר מבשרה של המדינה שלנו, העומדים על משמר ארצם דור אחרי דור כחומה בצורה נגד מבקשי רעתנו. נעמוד אנחנו על המשמר כדי להבטיח שלא יפגעו בעקבות ההחלטה".

יו"ר מפלגת תקווה חדשה, גדעון סער אמר: "החלטת בית-הדין הפלילי הבינלאומי בהאג - היא החלטה בזויה. החלטה לחקור את הצבא המוסרי ביותר בעולם של המדינה המאויימת ביותר בעולם היא מעוותת מוסרית. ממשלה בראשותי תעבוד עם בנות בריתנו בעולם ובראשן ארצות הברית כדי להגן על צה״ל, מפקדיו ולוחמיו ולמנוע פוליטיזציה של המשפט הבינלאומי". 

ממפלגת ישראל ביתנו נמסר: "החלטה הזויה של בית הדין בהאג, שזועקת צביעות ואנטישמיות. משחק מכור מראש. במקום לחקור את מעשיו של אסד בסוריה או חמאס בעזה מערערים על זכותה של מדינת ישראל להגן על עצמה". 

גם מפלגת הציונות הדתית הגיבו להחלטה ואמרו: "שוב החלטה של פוליטיקאים בגלימות. שום החלטה אנטישמית לא תצליח לנתק את הקשר היהודי וההיסטורי של עם ישראל לאדמתו בכל מרחבי ישראל וביהודה ושומרון בפרט". 

יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר הציע רעיון מקורי בעקבות ההחלטה: "תגובה ציונית הולמת להחלטה האנטישמית של האג תהיה להעמיד לדין בישראל את בכירי הרשות הפלשתינית בגין פשעי מלחמה ולהחיל ריבונות ישראלית מלאה על שטחי יהודה ושומרון - אך זה יוכל לקרות רק אם תקום ממשלת ימין חזקה, שתפעל על פי האינטרסים הלאומיים של מדינת ישראל ולא על פי גחמות של פרקליטים אנטישמים שרוצים רק ברעתה של מדינת ישראל ותו לא".

מפלגת ימינה הגיבו אף הם לפתיחת החקירה: "בית הדין בהאג הוא גוף אנטישמי וטבול בשנאת ישראל שמעודד את הטרור במקום להילחם בו. החלטתו לפתוח בחקירה נגד מדינת ישראל מבזה אפילו את מעט הכבוד שעוד נותר למוסד זה. בזמן שאויבנו יורים טילים, מניחים מטענים, דוקרים ורוצחים ישראלים כחיות אדם, בית הדין מחליט לחקור את ישראל במקום את רוצחי הילדים ושולחי המתאבדים. צה"ל הוא הצבא המוסרי בעולם וימשיך להיות כזה. שום פייק חקירה לא תימנע ממדינת ישראל להגן על אזרחיה".

יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ התבטא אף הוא בעקבות ההחלטה ואמר: ״ההתנחלויות והימין גוררים את ישראל להאג. המשך הבנייה בהתנחלויות ואיומי הסיפוח מסבכים את ישראל והופכים אותה לנאשמת בפשעי מלחמה. ישראל חייבת ממשלה שתפסיק את הבנייה בהתנחלויות ותניע מחדש תהליך שלום עם הפלסטינים. ללא קידום תהליך שלום, ראשי המדינה עלולים להיות חשופים להליכים משפטיים, ובעיקר יפגעו באינטרס הישראלי המרכזי: פתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני על בסיס חזון שתי המדינות״.