קבינט הקורונה מתכנס: השמיים יפתחו?

השרים דנים במתווה לפתיחת השמיים: למרות התנגדות משרד הבריאות, תתאפשר כניסה ארצה ל-3,000 אנשים ביום, ואזרחים מחוסנים יוכלו לצאת מהארץ בתאם להגבלות הטיסות שיקבעו | צפויה הכפלת הקנס על מפרי בידוד ל-10,000 שקל

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 02/03/21 19:41 יח באדר התשפא

קבינט הקורונה מתכנס: השמיים יפתחו?
נתב"ג בקורונה, צילום: Flash90

קבינט הקורונה מתכנס הערב (ג') במטרה לדון על המשך פתיחת המשק והצעדים ליציאה מהסגר השלישי. ישיבת השרים אישרה את המתווה בנוגע לכניסה והיציאה לישראל וממנה. על אף ההתנגדות של משרד הבריאות, המתווה של המל"ל התקבל ותתאפשר כניסה לארץ של 3,000 אזרחים ישראלים ביום, החל מיום ראשון הקרוב. בתוך כך, ועדת החריגים לכניסה ארצה - תבוטל, ותותר יציאת אזרחים ישראלים מחוסנים מהארץ, בהתאם למגבלת טיסות. 

הצעה נוספת שחברי הקבינט ידונו בה, היא הוספת אפשרות מעקב על מבודדים, מלבד הצמיד האלקטרוני, היא אפליקציה משטרתית שתשלח לינק למבודדים שנמצאים בבתיהם - וכשילחצו עליו, הם יעבירו את מיקומם למשטרה, שתאכוף את הבידוד הביתי. עם זאת, ישנה בעיה באפשרות שכזו, שהמבודדים ישאירו את הטלפון בבית ויצאו החוצה, והבידוד לא ייאכף. מלבד זאת, יצביעו השרים על הכפלת הקנס למי שיפר את הבידוד הביתי, 10,000 שקל במקום 5,000.

מתווה פתיחת השמים

הקבינט אישר עקרונית את המתווה שגובש על ידי צוות בין-משרדי בראשות המל״ל ומשרדי הבריאות והתחבורה וייכנס לתוקף מיום ראשון, ב-7 במרץ באופן הבא:

  1. תתאפשר כניסה של עד 3,000 אזרחים ישראלים ביום, החל מיום ראשון הקרוב, בהיקף טיסות שיקבעו על ידי משרד התחבורה בתיאום עם משרד הבריאות (כניסת עולים חדשים תימשך במתכונת הקיימת). מספר זה יכלול גם את העוברים במעברים היבשתיים, בהתאם לתיאום שיבוצע בין שרת התחבורה ושר הפנים. 
  2. ישראלים החוזרים מחו"ל יחויבו בבידוד ביתי על פי הנחיות משרד הבריאות לרבות בעניין הבדיקות המקדמיות, מלבד אזרחים מחוסנים או מחלימים שגם הם יידרשו לעבור בדיקות. מלוניות בידוד יופעלו לטובת אזרחים אשר אינם יכולים לקיים בידוד ביתי.
  3. הבידוד הביתי יאכף בצורה ממוקדת ע"י משטרת ישראל ומשימת אכיפת בידוד לחוזרים מחו"ל תהיה בעדיפות עליונה. 
  4. אזרחי ישראל מחוסנים יוכלו לצאת מהארץ במגבלת היקף הטיסות שיקבע על ידי שרת התחבורה ותוך עמידה בתנאי משרד הבריאות, ובמקביל להפעיל ועדת חריגים ליציאה מישראל שתדון בבקשות של אזרחים המבקשים לצאת שאינם מחוסנים. 
  5. ועדת ההיתרים הקבועה לטיפול בבקשות של מי שאינם אזרחים ישראלים תמשיך לפעול בראשות משרד הפנים.
  6. יוכשרו שדות תעופה נוספים לייעול התהליך בהתאם לצורך ובתיאום עם משרד האוצר.