סערת פינדרוס | עיתים: "פגיעה בגרי צדק, שמשרתים בצה"ל ופועלים למען עם ישראל"

הרב שאול פרבר, יו"ר ארגון 'עתים', מאשים את ח"כ מיהדות התורה כי דבריו מכנס כיפה על הגיור הצה"לי, הם "פגיעה בגרי צדק, שמשרתים בצה"ל ופועלים למען עם ישראל"

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 02/03/21 17:50 יח באדר התשפא

סערת פינדרוס | עיתים: "פגיעה בגרי צדק, שמשרתים בצה"ל ופועלים למען עם ישראל"
ח"כ פינדרוס וח"כ פרידמן בפאנל שעורר סערה, צילום: צילום מסך

סערת פינדרוס בכנס כיפה ממשיכה. לאחר שחבר הכנסת מיהדות התורה התבטא בחריפות נגד הכרה בגיורים המתקיימים בצה"ל, הרב שאול פרבר, יו"ר ארגון 'עתים', הגיב לדברי פינדרוס: "לא נוכל לעבור לסדר היום על פגיעה בגרי צדק, שמשרתים בצה"ל ופועלים למען עם ישראל". 

בכנס דת ומדינה של אתר כיפה בשיתוף מכון עתים וברקע פסיקת בג"צ אמש (ב'), כי על מדינת ישראל להכיר בגיור רפורמי וקונסרבטיבי לצורך חוק השבות, אמר יצחק פינדרוס כי מי שהתגיירה בגיור הצבאי היא "שיקסע" וכי "האבא צריך לשבת עליה שבעה ולקרוע קריעה".

הרב שאול פרבר, יו"ר ארגון 'עתים', הגיב לדברים שעוררו סערה ואמר: "הדברים של ח״כ פינדרוס מוכיחים שהמפלגות החרדיות לא חוששות מגיור לא אורתודוכסי, אלא מאובדן השליטה שלהן בממסד הדתי ובמערך הגיור. חזון קיבוץ הגלויות דורש מכולנו להתייצב לצד אלו שבאים בשערי היהדות ולא לאפשר את הפיכתם לשק חבטות בשיח הפוליטי. נמשיך לפעול למען גיור הלכתי, מכיל ומכבד, שפותח את הדלת בפני המתגיירים, מאמץ אותם באהבה ומקרב אותם אל היהדות".

 

 

כחלק מהדיון בפאנל, ח"כ פינדרוס נשאל מה דעתו על מתווה ניסים, שעיקרו הקמת מערך גיור המחויב להלכה אך מנותק מהרבנות הראשית, והשיב: "אם המשמעות של מתווה ניסים היא שמישהו בתפיסה שלי, בתפיסה של ההלכה יכנס גוי בקרב ישראל ותהיה לו תעודה של יהודי כי זו המשמעות, לא מדובר על להתפשר. אני לא מוכן להתפשר אפילו על 'שיקסע' אחת או גוי אחד שיכנס בקרב ישראל כי אני רוצה להיות פלורליסט ונחמד. זה לא יקרה".