סערת פינדרוס | צהר: "צביעות, אי אפשר לפסול את הגיור הממלכתי אבל לרצות לשלוט בו"

יו"ר ארגון רבני צהר, הרב דוד סתיו, הגיב להתבטאויות של ח"כ יצחק פינדרוס מיהדות התורה, בנוגע להכרה בגיורים המתקיימים בצה"ל, ואמר: "פסילת הגיור הממלכתי ברבים תוך הטחת כנוי גנאי במתגיירים זאת צביעות"

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 02/03/21 16:50 יח באדר התשפא

סערת פינדרוס | צהר: "צביעות, אי אפשר לפסול את הגיור הממלכתי אבל לרצות לשלוט בו"
ח"כ פינדרוס, פרידמן וכהנא בפאנל של כיפה, צילום: צילום מסך

סערת פינדרוס בכנס כיפה ממשיכה. לאחר שחבר הכנסת מיהדות התורה התבטא בחריפות נגד הכרה בגיורים המתקיימים בצה"ל, יו"ר ארגון רבני צהר הרב דוד סתיו הגיב להתבטאויותיו והאשים את פינדרוס בצביעות: "אי אפשר לפסול את הגיור הממלכתי אבל לרצות לשלוט בו".

בכנס דת ומדינה של אתר כיפה בשיתוף מכון עתים וברקע פסיקת בג"צ אמש (ב'), כי על מדינת ישראל להכיר בגיור רפורמי וקונסרבטיבי לצורך חוק השבות, אמר יצחק פינדרוס כי מי שהתגיירה בגיור הצבאי היא "שיקסע" וכי "האבא צריך לשבת עליה שבעה ולקרוע קריעה".

 

הרב דוד סתיו

הרב דוד סתיוצילום: Yossi Zeliger/Flash 90

 

הרב דוד סתיו, יושב ראש ארגון רבני צהר ודיין בבית הדין "גיור כהלכה", הגיב לדברים שעוררו סערה ואמר: "העובדה שפוליטיקאים חרדים אומרים שאינם מכירים בגיורי הרבנות הראשית הנערכים לחיילי וחיילות צה"ל שומטת את הטיעון המרכזי לצורך בקיומו של הגיור הממלכתי. אי אפשר לפסול את הגיור הממלכתי אבל לרצות לשלוט בו. זכותו של אדם לא להכיר בגיורים אלו אבל פסילתם ברבים תוך הטחת כנוי גנאי במתגיירים זאת צביעות".

 

 

כחלק מהדיון בפאנל, ח"כ פינדרוס נשאל מה דעתו על מתווה ניסים, שעיקרו הקמת מערך גיור המחויב להלכה אך מנותק מהרבנות הראשית, והשיב: "אם המשמעות של מתווה ניסים היא שמישהו בתפיסה שלי, בתפיסה של ההלכה יכנס גוי בקרב ישראל ותהיה לו תעודה של יהודי כי זו המשמעות, לא מדובר על להתפשר. אני לא מוכן להתפשר אפילו על 'שיקסע' אחת או גוי אחד שיכנס בקרב ישראל כי אני רוצה להיות פלורליסט ונחמד. זה לא יקרה".