סערת פינדרוס | הרב עובדיה יוסף זצ"ל: "גיורי צה"ל תקפים על-פי תורתנו הקדושה"

המערכת הפוליטית סוערת עקב ההתבטאות של ח"כ פינדרוס בכנס של חדשות כיפה ו'עיתים'. עליזא לביא: "כמה חוסר ידע". פינדרוס מגיב: הדברים נאמרו אמנם בחריפות, אך זאת על מנת להדגיש את העמדה התורנית |הכנס ישודר הערב באתר בשעה 20:00

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/03/21 14:30 יח באדר התשפא

סערת פינדרוס | הרב עובדיה יוסף זצ"ל: "גיורי צה"ל תקפים על-פי תורתנו הקדושה"
הרב עובדיה יוסף זצ"ל, צילום: oav Ari Dudkevitch / FLASH90

דבריו של ח"כ יצחק פינדרוס בכנס דת ומדינה -לאן? שישודר הערב (ג') ב-20:00 באתר כיפה, ממשיכים להסעיר את הרשת כולה וגם את המערכת הפוליטית. פינדרוס נשאל מה דעתו על מתווה ניסים, שעיקרו הקמת מערך גיור המחויב להלכה אך מנותק מהרבנות הראשית, והשיב: "אם המשמעות של מתווה ניסים היא שמישהו בתפיסה שלי, בתפיסה של ההלכה יכנס גוי בקרב ישראל ותהיה לו תעודה של יהודי כי זו המשמעות, לא מדובר על להתפשר. אני לא מוכן להתפשר אפילו על 'שיקסע' אחת או גוי אחד שיכנס בקרב ישראל כי אני רוצה להיות פלורליסט ונחמד. זה לא יקרה". 

עליזה לביא הגיבה בכעס לדבריו: "כמה רוע וחוסר רגישות. כמה חוסר ידע. כמי שמלווה שנים רבות יחד עם משפחתי חיילות בתהליך הגיור וברוך ה׳ צלחו את המהמורות והקשיים אני מזכירה לח״כ פינדרוס - אתה פוגע פגיעה קשה בהן, בילדיהן ובמשפחתן. לך ללמוד וחזור בך. הרב עובדיה יוסף שנדרש לנושא קבע: ״הגעתי למסקנה שעל-פי ההלכה גיורי צה"ל תקפים על-פי תורתנו הקדושה". מחזקת את החיילות והחיילים שבחרו להתגייר במסגרת הצבא. אחים אנחנו. תתעלמו מהרעשים הפוליטיים. ככה זה לפני בחירות."‏ 

לביא גם כתבה על המאמצים שלה בנושא: "במהלך העשור האחרון פעלנו אני ורבים אחרים באינספור מאמצים ומהלכים לגבש פתרון שיאפשר טיפול הלכתי ממלכתי ונכון במצוקת הגיור. הוצעו חלופות ראויות וכיווני הפתרון בוועדת ניסים. רבים מידי במערכת הפוליטית הזועקים היום שוד ושבר לא טרחו כלל להתעמק בסוגיה וסיכוניה ובוודאי שלא לעסוק בה."

גינוי נוסף מגיע עם מסמך של דעתו של הרב עובדיה יוסף ביחס למערך הגיור בצה"ל: "פינדרוס תוקף את גיורי צה''ל אשר נעשים שנים מטעם הרבנות הראשית עם מורים ודיינים נפלאים ומקדשי שם שמים. אלו דברים חמורים אשר פוגעים באלפי מתגיירים ומשקפים יחס מחפיר כלפי הרבנות. לא אתן לאף אחד לפגוע בהם! מה חשב הרב עובדיה על גיורי צה''ל? תראו בעצמכם בתגובה. פינדרוס, חזור בך!" צייץ בטוויטר ח"כ מתן כהנא.

עמדת הרב עובדיה יוסף

גם ח"כ ניר ברקת הבהיר: "לא מסכים איתו. זה הזמן למתן את המילים, אנחנו צריכים לחיות כאן יחד"

בעקבות הפרסום וההד שהדברים קיבלו,  ח"כ פינדרוס החליט להגיב: "אני רוצה להבהיר את דבריי בפאנל דת ומדינה. הדברים נאמרו בהתייחסות הלכתית וככזו הבהרתי כי לא ניתן להתפשר. הדברים נאמרו אמנם בחריפות, אך זאת על מנת להדגיש את העמדה התורנית. פסיקת בג"צ אמש היא פגיעה חמורה בסטטוס קוו, ואנו נפעל לתקן זאת."