הרב יעקב אריאל: "לתבוע לדין מורים שהדביקו ולמנוע מהם להיכנס לבתי הספר"

לאחר שכיתה הודבקה על ידי מורה שלא התחסן וכל הילדים נכנסו לבידוד, נשאל הרב יעקב אריאל "האם יש מקום לתבוע את המורה לדין ולדרוש פיצוי?", והשיב: "כן. למורה יש דין 'רודף'", אך סייג כי אותו מורה לא חייב מיתה

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/03/21 17:48 יז באדר התשפא

הרב יעקב אריאל: "לתבוע לדין מורים שהדביקו ולמנוע מהם להיכנס לבתי הספר"
הרב אריאל. , צילום: פלאש 90. אורן נחשון

כיתה הודבקה על ידי מורה שלא התחסן וכל הילדים נכנסו לבידוד של שבועיים, כולל בידוד בימי הפורים. לאחר המקרה המצער, נשאל נשיא ישיבת רמת גן וארגון חותם, הרב יעקב אריאל, האם יש מקום לתבוע את המורה לדין ולדרוש פיצוי. 

הרב אריאל השיב בצורה חריפה ובאופן שאינו משתמע לשני פנים: "כן. למורה יש דין 'רודף' (אומנם הוא לא חייב מיתה חלילה) ויש לדרוש ממנו פיצוי מדין שבת וצר ואולי עוד. שבת הוא אחד מתשלומי חובלנית מי שהכניס אדם למקום סגור חייב לפצותו על כך. בדרך כלל התשלום הוא על הפסד ימי עבודה, אך גם הפסדי ימי לימודים, ניתוק חברתי ומשפחתי ובפרט משמחת פורים, אלה הפסדים קשים וביה"ד יצטרך לשום אותם".

הרב הוסיף כי "אותו מורה לא יכול להתגונן בטענה שלא עשה מעשה ולא תכוון. הוא פשע שלא התחסן במועד (למורים ניתנה עדיפות בתור לחיסונים) הוא ידע שזו מגפה מדבקת.  ובעצם כניסתו לכיתה עשה מעשה חמור".

נשיא חותם סיים את תשובתו וקרא להורים שלא לשתוק. "זכות בריאותם של ילדינו עדיפה מ'זכות הפרט' של מורים להדביק את ילדינו ולסכן את חייהם חלילה. לתבוע לדין מורים שהדביקו ולמנוע ממורים כאלו להיכנס לבתי הספר. מבלי לפצותם על כך".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן