חופשת הפסח: בתי הספר של החגים יפעלו ארבעה ימים

על פי המתווה שסוכם על ידי משרדי החינוך והאוצר, ילדי הגנים ותלמידי כיתות א'-ב' ימשיכו את הפעילות במוסדות החינוך למשך ארבעה ימים בחופשת הפסח. בחלק מהמועצות יידרשו לתשלום ובחלק ישלמו סכום שלא יעלה על 30 שקלים ליום

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 01/03/21 15:19 יז באדר התשפא

חופשת הפסח: בתי הספר של החגים יפעלו ארבעה ימים
צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

חופשת הפסח. בתי הספר של החגים יפעלו למשך ארבעה ימים בתחילת חופשת הפסח, כך סוכם היום (ב') על ידי משרדי החינוך והאוצר והשלטון המקומי. גני הילדים יפעלו בין 13:00-07:30 ובתי הספר בשעות 13:00-08:00.

התשלום עבור ימי החופשה הפעילים יחושב על פי בסיס יומי והתשלום יקבע בהתאם לדירוג הסוציו-אקונומי של היישוב:

  • אשכולות למ"ס 4-1: ללא תשלום 
  • אשכולות למ"ס 7-5: 20 שקלים ליום
  • באשכולות למ"ס 10-8: 30 שקלים ליום.

בהודעה משותפת נכתב שהתלמידים "ייהנו מרצף חינוכי, רגשי וחברתי וכן ממסגרת איכותית, מבוקרת ומפוקחת. הם יקבלו בה תכני לימוד עשירים, ומגוון רחב של פעילויות חווייתיות".

"התשתית הארגונית בגנים ובכיתות א'-ב' תהיה מסגרת צהרוני ניצנים, תוך מתן אפשרות להוספת ילדים עד למספר המירבי המאושר על ידי משרד הבריאות. בגני הילדים, בגלל הצורך הייחודי ואפשרויות התפעוליות, תתאפשר במקביל פתיחה של מסגרות חדשות שלא על בסיס ניצנים, בהתאם לצורך וההיתכנות ברמה היישובית".

"משרד החינוך יפעיל גם במהלך חופשת הפסח הקרובה מסגרות חינוכיות איכותיות עבור מאות אלפי תלמידי ברחבי ישראל", אמר שר החינוך יואב גלנט. "תלמידי ישראל זקוקים לשגרה חינוכית וחברתית בעת הנוכחית, עם הימשכות הסגרים עקב התפרצות נגיף הקורונה - ומסגרות בתי הספר של החגים' מעניקות מענה איכותי לכך".

שר האוצר ישראל כץ אמר כי "בית הספר של החגים בחופשת הפסח הקרובה יעניק מסגרת חינוכית איכותית למאות אלפי תלמידים ויאפשר להוריהם לצאת לעבודה ולפרנס את משפחותיהם".

יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס אמר כי המטרה היא לחזור ללמידה רציפה וחזרה לשגרה במוסדות החינוך. "נמשיך לפעול בכדי לתת מענה לילדים ולהורים שעברו תקופה ארוכה של חוסר וודאות ומציאות משתנה. רק באמצעות מערכת חינוך פועלת ניתן להפעיל את המשק ולאפשר לו להתאושש".


(המנהלת הרפואית של "מגן ישראל", ד"ר אורלי גרינפלד)