שושן פורים בירושלים: מסיבות רחוב בניגוד להנחיות

על אף העוצר על הבירה, חוגגים רבים במסיבות רחוב בשכונת נחלאות בירושלים ובטישים חסידיים - בהתקהלות וללא מסכות וכמעט ללא התערבות של המשטרה. צפו בתיעוד

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 28/02/21 18:09 טז באדר התשפא

שושן פורים בירושלים: מסיבות רחוב בניגוד להנחיות
ירושלים בפורים, צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

חוגגים בניגוד להנחיות: על אף ההגבלות המיוחדות על ירושלים היום (א'), בשושן פורים הנחגג בבירה, רבים חוגגים במסיבות רחוב המוניות וטישים חסידיים, בהתקהלויות וללא שמירה על ההנחיות. תיעודים רבים של רוקדים בשכונות נחלאות הסמוכה לשוק מחנה יהודה ובשטח השוק עצמו, מראים חגיגות בצפיפות וללא מסכות. המשטרה מתאמצת לפזר את ההתקהלויות האסורות, אך ללא הצלחה רבה.

מסיבות פורים בנחלאות הן אירועים רבי משתתפים בשנים רגילות, אך בזמן מגפת הקורונה הן כמובן נאסרו מכל וכל. עם זאת, חוגגים רבים עברו על ההנחיות ונצפו מתקהלים ללא מסכות ובצפיפות רבה, גם השנה. שוטרים רבים פזורים בבירה על מנת למנוע את ההתקהלויות, אך לרוב הן נמשכו כסדרן. שוק מחנה יהודה שנמלא גם הוא בחוגגים, נסגר לפרקים. 

גם ברחוב החרדי נרשמו התקהלויות אסורות בניגוד להנחיות, וטישים מרובי משתתפים לכבוד חג הפורים התקיימו השנה על אף ההגבלות. חסידים רבים היושבים צפופים ללא מסכות, תועדו בשכונות חרדיות בירושלים והמשטרה פועלת לפזרם.

 

 

ההגבלות המיוחדות על ירושלים לקראת שושן פורים נכנסו לתוקפן החל מאתמול ב-18:00. נאסרה כניסה ויציאה מהעיר בתחבורה ציבורים והוצבו מחסומים בכבישים העולים לבירה.

המראות מירושלים היום מצטרפים להתקהלויות מתל אביב במהלך סוף השבוע, כשרבים חגגו במסיבות פורים ללא שמירה על ההנחיות.