בית המשפט העליון: איבתיסאם מראענה תוכל להתמודד בבחירות

על אף שמועמדותה של מראענה נפסלה על ידי ועדת הבחירות המרכזית, בית המשפט העליון החליט להפר החלטה זו וקבע כי מועמדת מספר 7 ברשימת מפלגת העבודה תוכל להתמודד בבחירות הקרובות לכנסת

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/02/21 18:59 טז באדר התשפא

בית המשפט העליון: איבתיסאם מראענה תוכל להתמודד בבחירות
מראענה בבית המשפט בשבוע שעבר, צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

הסערה במפלגת העבודה נמשכת: בית המשפט העליון קבע היום (א') כי המועמדת השביעית ברשימת מפלגת העבודה, אבתיסאם מראענה, תוכל להתמודד לבחירות הקרובות לכנסת ה-24, על אף שנפסלה על ידי וועדת הבחירות המרכזית.

ההחלטה של בג"ץ לאפשר את התמודדותה של מראענה מפרה את ההחלטה של ועדת הבחירות המרכזית מהחודש הקודם. בדיון שהתקיים ביום חמישי שעבר בבית המשפט, אמרה מראענה: "אני מצטערת שאתם נאלצים לעסוק בזה, בטח יש דברים חשובים יותר ממני. באופן כללי שלא ישתמע לשתי פנים - אני מתנצלת על כל דבר שהיה יכול להישמע גזעני. אני נשואה לבחור יהודי, הבת שלי מאה אחוז יהודיה ומאה אחוז ערביה".

העותר, ח"כ בן גביר הציג בפני השופטים את הראיות לכך שמראענה תומכת בטרור ושוללת את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, כאשר המרכזית שבהן היא התבטאותה בראיון לפיה בתסריט אפוקליפטי היא הייתה משמידה את זכרון יעקב. "אני מתנצלת. באמת. אני שוב חוזרת על הדברים. נולדתי כדי להיות גשר בין העמים. אני רוצה להיות חברת כנסת כי אני רוצה שיהיה טוב לכולנו". אמרה מראענה לבית המשפט.

כזכור, מאז כניסתה לרשימת מפלגת העבודה ספגה מראענה גינויים רבים מכלל צדי הקשת הפוליטית על התבטאויות שנויות במחלוקות על הציונות, מדינת ישראל והעם היהודי, שביטאה בעברה. בין העותרים נגדה היו איתמר בן גביר מהציונות הדתית, ואפילו מעוזיה סגל - חבר ותיק במפלגת העבודה, בה מתמודדת מראענה.

 

בן גביר בדיון על התמודדות מראענה בבית המשפט

בן גביר בדיון על התמודדות מראענה בבית המשפטצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

 

יו"ר עוצמה יהודית ומועמד מפלגת "הציונות הדתית", עו"ד איתמר בן גביר, הגיב להחלטת בית המשפט העליון לאשר את התמודדות אבתיסאם מראענה: "שוב בית המשפט העליון מוכיח שהוא לא מסוגל לפסול תומכת טרור". בן גביר הוסיף כי "כל בר דעת מבין שהנימוקים לפיהם מראענה "התנצלה" על דבריה שווים כקליפת השום ועל עשירית מדבריה של מראענה נפסלו ד"ר בן ארי, ברוך מרזל ובנצי גופשטיין, ולהם לא הועילה כל התנצלות. כעת יש הזדמנות נדירה להביא להקמת ממשלה שתערוך רפורמה אמיתית בעולם המשפט".

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, הגיב להחלטה של בג"ץ: "בית המשפט העליון שוב נכשל ערכית ומוסרית בהגנה על הערכים הבסיסיים ביותר של מדינת ישראל, בראשם זכר קורבנות השואה. החלטת השופטים להתיר התמודדות לכנסת למי שביזתה את ששת המיליונים בכוונה לפגוע היא טעות קשה". עוד הוסיף לוין: "זוהי עוד הוכחה לכך שבתי המשפט זקוקים לשינוי יסודי ולרפורמה מקיפה, בראש ובראשונה בשיטת בחירת השופטים".