בשל הסערה: משרד התחבורה יבחן את התנהלות ועדת החריגים

המשרד בראשות השרה רגב יבחן את הליך אישור בקשות הכניסה והיציאה מישראל ובדרישת אזרחים לשוב ארצה בשביל להצביע בבחירות. גנץ איים כי "לא יאשר הארכת תקנות נתב"ג עד צירוף נציג משרד המשפטים לוועדת החריגים לכניסה לארץ". רגב: "הדיון היום כבר החל והנציג מטעמך שדרשת לצרף לא הגיע"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 28/02/21 07:39 טז באדר התשפא

בשל הסערה: משרד התחבורה יבחן את התנהלות ועדת החריגים
צילום: Tomer Neuberg/Flash90

הביקורת על ועדת החריגים. במשרד התחבורה יקיימו היום (א') דיון בנושא ועדת החריגים והטיפול בבקשות הכניסה והיציאה מישראל. עוד ידונו בדרישת אזרחים ישראלים לשוב לפני הבחירות לכנסת ה-24

דרעי: "ערוץ 12 בקמפיין ארסי ומכוער נגד החרדים"

הדיון יתקיים בעקבות הפרסום באולפן שישי אודות ועדת החריגים שפועלת שלא על פי קריטריונים ברורים. על פי הפרסום, ישראלים רבים המבקשים להיכנס ארצה, ביניהם גם כאלה החפצים לשהות ליד מיטת קרוב משפחה שעומד למות - מסורבים, ומנגד, רבים המכירים את "מי שצריך" מקבלים אשרת כניסה, רובם חרדים. 

בעקבות הפרסום, איים אמש שר המשפטים בני גנץ, כי לא יאשר את הארכת תקנות נתב"ג עד צירוף נציג משרד המשפטים לוועדת החריגים לכניסה לארץ והצגת מתווה שיאפשר לכל ישראלי להצביע. גנץ הוסיף: "על נתניהו להוכיח שהוא דואג לחיי אדם לפני שהוא דואג לפוליטיקה. יש מספיק זמן להיערך. בנוסף-אדרוש לחשוף את הקריטריונים שלפיהם הוועדה פועלת כדי שמקרים הומניטאריים יטופלו".

שרת התחבורה מירי רגב, השיבה הבוקר לשר הביטחון. "בוקר טוב בני גנץ. הדיון הראשון להיום של וועדת החריגים כבר החל והנציג מטעמך שדרשת לצרף לא הגיע. יכול להיות שאיבדת עניין לשאת בנטל אחרי ששלחת את ההודעה לעיתונות? הדיון השני כבר בצהריים, נחכה לו בסבלנות..."

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, הגיב אמש לפרסום הכתבה, ואמר כי בעקבות התנהלות ועדת החריגים, ישראל ביתנו תגיש תלונה ליועמ"ש וכי היא אוספת 25 חתימות לקיים דיון חירום בכנסת. "לפי מה שראינו בכתבה בחדשות 12", כתב ליברמן בחשבון הפייסבוק שלו, "ועדת החריגים זו ועדת מאכערים שמפלה באופן חד צדדי את הציבור שמשרת בצבא, עובד ומשלם מיסים. מה שמניע את הממשלה הזאת הן רק קומבינות. ישראל ביתנו תמשיך לפעול בכל הכלים שברשותה כדי למנוע את התופעה הבזויה הזאת".

גם ביש עתיד מיהרו להגיב וכתבו כי הם פנו אתמול בערב ליועמ"ש בדרישה לעצור את ה"שערוריה הלאומית" בנתב"ג. "עשרות אלפי ישראלים תקועים בחו״ל והאנשים היחידים שמורשים להיכנס אלו המצביעים של נתניהו, ליצמן ובן גביר. צריך לפתוח בבדיקה מיידית על פעולת ועדת החריגים ולעצור את השימוש הנלוז בוועדה לקביעת תוצאות הבחירות".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן