דרעי: "ערוץ 12 בקמפיין ארסי ומכוער נגד החרדים"

חברי הכנסת החרדים מגיבים לפרסומים כי רוב הנכנסים לארץ בזמן שנתב"ג סגור הם חרדים. פינדרוס: "פעם אחר פעם פניתי לנציגי יש עתיד וישראל ביתנו ושוב ושוב הם התחמקו". דרעי: "העובדות: בוועדת החריגים אין העדפה לאף אוכלוסייה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 27/02/21 22:02 טו באדר התשפא

דרעי: "ערוץ 12 בקמפיין ארסי ומכוער נגד החרדים"
צילום: פלאש 90

הפוליטיקאים החרדים, והחילונים, מגיבים הערב (ש') לפרסום באולפן שישי אודות ועדת החריגים שפועלת שלא על פי קריטריונים ברורים. על פי הפרסום, ישראלים רבים המבקשים להיכנס ארצה, ביניהם גם כאלה החפצים לשהות ליד מיטת קרוב משפחה שעומד למות - מסורבים, ומנגד, רבים המכירים את "מי שצריך" מקבלים אשרת כניסה, רובם חרדים. 

בעקבות הפרסום, אמר הערב שר המשפטים בני גנץ, כי "לא אאשר הארכת תקנות נתב"ג עד צירוף נציג משרד המשפטים לוועדת החריגים לכניסה לארץ והצגת מתווה שיאפשר לכל ישראלי להצביע".

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, הגיב לפרסום הכתבה, והערב כתב בחשבון הפייסבוק שלו כי בעקבות התנהלות ועדת החריגים, ישראל ביתנו תגיש תלונה ליועמ"ש וכי היא אוספת 25 חתימות לקיים דיון חירום בכנסת.

"לפי מה שראינו בכתבה בחדשות 12", כתב ליברמן, "ועדת החריגים זו ועדת מאכערים שמפלה באופן חד צדדי את הציבור שמשרת בצבא, עובד ומשלם מיסים. מה שמניע את הממשלה הזאת הן רק קומבינות. ישראל ביתנו תמשיך לפעול בכל הכלים שברשותה כדי למנוע את התופעה הבזויה הזאת".

גם ביש עתיד מיהרו להגיב וכתבו כי הם פנו הערב ליועמ"ש בדרישה לעצור את ה"שערוריה הלאומית" בנתב"ג. "עשרות אלפי ישראלים תקועים בחו״ל והאנשים היחידים שמורשים להיכנס אלו המצביעים של נתניהו, ליצמן ובן גביר. צריך לפתוח בבדיקה מיידית על פעולת ועדת החריגים ולעצור את השימוש הנלוז בוועדה לקביעת תוצאות הבחירות".

"פעם אחר פעם פניתי לנציגי יש עתיד וישראל ביתנו שיצטרפו אלי - הם התחמקו"

יו"ר תנועת ש"ס, אריה דרעי, הגיב לפרסומים וכתב כי "ערוץ 12 בקמפיין ארסי ומכוער נגד החרדים, שנובע כנראה משיקולים פוליטיים. עיתונאי שטען שהחרדים הם ״חבורת מפגרים חומניסטיים״ שידר בערב שבת כתבה מסלפת ומסולפת על העדפת חרדים בכניסה לישראל. הערב תוקף הערוץ את מיזם משרד הפנים שמסייע ב-700 מיליון שקלים לנזקקים וטוען שהותאם לחרדים. בושה".

"העובדות: בוועדת החריגים אין העדפה לאף אוכלוסייה", המשיך דרעי לתקוף. "חרדים רבים מגיעים מניו יורק, חילונים רבים מגיעים מפרנקפורט. ולגבי הסיוע למשפחות החלשות: מיליון בני אדם יזכו בקרוב לסיוע לרכישת מזון. חלק קטן מיועד למשפחות נזקקות חרדיות והלוואי שהיה יותר כסף לעוד אנשים. אבל העיקר להסית".

יו''ר סיעת יהדות התורה, ח''כ יצחק פינדרוס, אמר כי ''כבר שבועות שעל שולחני מצטברים עשרות מקרים מזעזעים שנדחו על ידי ועדת החריגים. בעקבות כך נאבקתי נגד סגירת נתב''ג ומניעת האפשרות מאזרחים ותושבים לשוב לביתם ולמשפחתם".

"פעם אחר פעם פניתי לנציגי יש עתיד וישראל ביתנו שיצטרפו אלי ויפילו את התקנות הלא הגיוניות ולא מוסריות, ושוב ושוב הם התחמקו", חשף פינדרוס. "אבל הערב, כש''תחקיר'' הזכיר חרדים בהקשר של נתב''ג הם פתאום נזכרו לפנות ליועץ המשפטי ולזעוק נגד התקנות. לצביעות שלכם יש שם 'הסתה'".

מנגד, הרב חיים אמסלם, יו"ר מפלגת עם שלם, אמר: "התנהלות השטעטל של חברי הכנסת החרדים פוגעת בנו, הציבור החרדי. ומסמנת אותנו כקבוצת קומבינטורים ומייצרת חילול השם גמור! יש לקבוע קריטריונים אחידים לחזרה לארץ, גם לחרדים וגם לחילונים. זה האינטרס שלנו! אנחנו, הציבור החרדי העובד משלמים את המחיר של התדמית הקלוקלת שנוצרת לנו כתוצאה מההתנהלות העקומה של חברי הכנסת החרדים הגיע הזמן לתקן". 

ח"כ בצלאל סמוטריץ' כתב הערב כי יש לו ביקורת על התנהלות הממשלה בנתב"ג ובעיקר על המעבר הקיצוני מפתיחה מופקרת לסגירה הרמטית שתקעה ישראלים תמימים מחוץ לבית. אבל ה"תחקיר" שפורסם בשבת הוא פייק אחד גדול. איך אני יודע? פשוט מאוד. מניסיון אישי". 

"טיפלתי בשבועות החולפים בעשרות רבות של פניות שקיבלתי מאנשים במצוקה שאת אף אחד מהם אני לא מכיר", הוא המשיך. "לחלקם הצלחתי לעזור ולאחרים לא. אין לי מושג לגבי אף אחד מהם אם הוא דתי או חלוני או חרדי, ימני או שמאלני, ונציגי וועדת החריגים והערר שאליהם העברתי את הפניות מעולם לא שאלו אותי שאלה כזו".

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן