מחקר של קופת חולים כללית: המוטציה הבריטית אלימה ביותר

בקופת החולים פרסמו כי בחודש ינואר האחרון נצפתה עלייה של 70% בסיכון לתחלואה קשה. לפי המחקר הסיבה לחוסר הירידה בתחלואה בזמן הסגר השלישי היא ההתפשטות של המוטציה הבריטית שגורמת להידבקות חזקה ומהירה יותר

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/02/21 19:58 יג באדר התשפא

מחקר של קופת חולים כללית: המוטציה הבריטית אלימה ביותר
צילום: Yossi Aloni/FLASH90

במהלך הסגר השלישי שארך שבועות רבים, לא נראתה כמעט ירידה ברמת התחלואה, רבים סברו כי הסיבה הן ההגבלות שהיו קלות מידי. אלא שהערב (ה') מפרסמים ממכון המחקר של קופת החולים כללית כי הסיבה לכך היא המוטציה הבריטית שנמצאה כמסוכנת ביותר. המחקר מתפרס על חמשת החודשים האחרונים, כשמכון השוו בין 60 אלף נדבקים בחודשים אוקטובר-דצמבר שלפני הסגר לעומת  50 אלף נדבקים מהחודשיים האחרונים.

לכאורה הייתה אמורה להימצא ירידה משמעותית בהדבקות במהלך הסגר, כפי שהיה בשני הסגרים הראשונים, אך לא הייתה כזו. ממצאי המחקר כי אותם נדבקים בחודשיים האחרונים, לא רק שכמות הנדבקים לא ירדה באופן משמעותי אלא נרשמה בנוסף עליה של 70% בהתדרדרות לתחלואה קשה. לפי המסקנה של המחקר הוא כי מה שגרם לשינוי השלילי היא המוטציה הבריטית.

בחדשות 12 פורסמו דבריו של פרופ' רן בליצר, מנהל מכון כללית למחקר: "לפי התוצאות שבידינו, חלק מהירידה הכוללת בחולים הקשים בכל הגילאים עקב ההתחסנות נצפתה באיחור והיקף מוגבל מהצפוי - בשל עליה חדה מקבילה בשיעורי התחלואה הקשה מבין הנדבקים בקרב הלא מתחסנים בכל קבוצות הגיל – עליה של כ-70% ביחס לתקופה של עד לפני חודש".  לסיום התייחס פרופ' בלצר לעוצר הנוכחי: "מצאנו לנכון לפרסם ממצאים אלה כעת, לפני פרסום מדעי ובקרת עמיתים, כדי להתריע בפני הציבור על הצורך לגלות זהירות יתרה בחג הפורים".