השינויים בנתב"ג: במקום להגיע לניתוח של אמה הערירית, הלכה למלונית

ביטול המלוניות הביאה בת יחידה שגרה באמריקה לטוס לניתוח קשה שעברה אמה בארץ. אולם עקב השבת המלוניות 600 דולר של עלות טיסה "יזרקו לפח", והבת לא תוכל להיות עם האם ברגעיה הקשים

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/02/21 22:18 יב באדר התשפא

השינויים בנתב"ג: במקום להגיע לניתוח של אמה הערירית, הלכה למלונית
ההנחיות משתנות בנתב"ג, צילום: פלאש 90

היום (ד') החליטה הממשלה להחזיר את ההנחיה לשבים מחו"ל לעשות בידוד במלוניות עד ליום שלישי הבא. ההנחיות לשבים מחו"ל כל הזמן משתנות, כאשר אתמול (ג') ביטלה ועדת החוקה את המלוניות עקב הטענה כי שני שליש מהשבים מקבלים פטור מבידוד במלונית, והיעילות של המלוניות למנוע כניסה של מוטציות מוטלת בספק.

לחדשות כיפה הגיעה סיפור מכעיס עקב השינויים של הכנסת, בת יחידה שגרה באמריקה רצתה לטוס להיות עם אמה המבוגרת שעברה היום ניתוח קשה ומסובך בבית החולים. הבת נמנעה מהטיסה עקב הידיעה לכשתגיע תצטרך להיכנס לבידוד במלונית של לפחות 10 ימים.

אתמול כששמעה על הדיווח של ביטול המלוניות קנתה כרטיס טיסה בעלות של 600 דולר מאמריקה לישראל כדי להגיע לבית החולים, אולם כעת הבת הגיעה לארץ וגילתה שהכסף שהשקיעה "נזרק לפח" והיא צריכה להיכנס לבידוד במלונית. האם שסיפרה כי היא זקוקה לבת שלה בשעות הקשות של הניתוח והתאוששות ממנו, הופתעה והתאכזבה להבין כי הבת שלה לא תגיע למרות שהיא נמצאת בארץ. כשהבת התקשרה למשרד הבריאות להתלונן ולשאול מה ניתן לעשות , היא קיבלה תגובה שלצערם אין להם איך לעזור.

שר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע היום כי יתחיל פיילוט של צמיד אלקטרוני לשבים מחו"ל במקום המלוניות. בינתיים כשהמדינה משנה את ההנחיות כל כמה דקות אזרחים רבים נפגעים ומוצאים את עצמם חסרי אונים מול החלטות המכעיסות של הממשלה.