יו"ר ועדת חוקה יעקב אשר: "מתנגד לבידוד במלוניות, גם ככה כשני שליש מקבלים פטור"

חבר הכנסת יעקב אשר הודיע במהלך דיון ועדת חוקה כי הוא יתנגד לתקנה של בידוד במלוניות, מאחר ולטענתו שני שליש מהאנשים שמגיעים לבידוד מקבלים פטור: " אני מציע כחלופה איזה מכשיר אלקטרוני כזה או אחר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/02/21 11:48 ט באדר התשפא

יו"ר ועדת חוקה יעקב אשר: "מתנגד לבידוד במלוניות, גם ככה כשני שליש מקבלים פטור"
יו"ר ועדת חוקה, יעקב אשר, צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן

סוגיית הבידוד במלונית לשבים מחוץ לארץ ממשיכה לעורר ויכוח בוועדות הכנסת גם היום (א) שהתחילה פתיחת המשק בישראל. התקנה לפיה כל אדם ששב מחו"ל צריך להיכנס לבידוד באחת המלוניות של פיקוד העורף למשך 14 יום או 10 ימים לאחר 2 בדיקות קורונה שליליות. בתקנה גם צוין שמחוסנים ומחלימים פטורים מבידוד ואנשים חריגים יכולים ללכת לבידוד ביתי ולקבל פטור ממלונית.

לפני סגירת נתב"ג חויבו בידוד במלונית רק אנשים שחזרו ממדינות שקיים חשש למוטציות בהם, גם אז הייתה סערה ציבורית של השבים על השירות במלוניות שגרמה לממשלה לבטל את ההחלטה ולשלוח את השבים לבידוד ביתי.

כעת יו"ר ועדת חוקה, חבר הכנסת יעקב אשר אמר במהלך דיון הוועדה כי הוא יתנגד לתקנה של בידוד במלוניות : " אני מציע כחלופה איזה מכשיר אלקטרוני כזה או אחר. התחושה שלי לא להמשיך בתקנה הזאת אלא לעבור לשימוש בכלי אלקטרוני כזה או אחר או אכיפה יותר מהודקת של המשטרה". אשר לטענתו אומר כי "מאחר ולא מדובר בכמויות ענקיות אולי המשטרה תראה לנו איך אפשר לאכוף בידוד בבית ולא במלוניות, מה גם שכשני שליש מקבלים פטור מהמלוניות."