עובד אבל פחות יעיל מפייזר: ה-FDA אישר את החיסון של ג'ונסון אנד ג'ונסון

מינהל המזון והתרופות האמריקאי מודיע כי החיסון של חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון בטוח לשימוש. החיסון ניתן במנה אחת, אך יעיל ב 66.9% וניתן לבני 18 ומעלה

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 24/02/21 17:17 יב באדר התשפא

עובד אבל פחות יעיל מפייזר: ה-FDA אישר את החיסון של ג'ונסון אנד ג'ונסון
חיסון נוסף מאושר באמריקה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מינהל המזון והתרופות האמריקאי פרסם היום (ד') כי החיסון שפותח בחברת ג'ונסון אנד ג'ונסון מאושר לשימוש. החיסון יכול לעמוד בטמפרטורות גבוהות יותר מאשר החיסונים של חברת פייזר ומודרנה, ובנוסף החיסון ניתן במנה אחת בלבד, כך שאין צורך להמתין זמן ארוך של כ-4 שבועות כדי להיות מחוסן כנגד הנגיף.

בנתונים של החברה עולה כי יעילות החיסון נמוכה מזו של פייזר ומודרנה, החיסונים שניתנים בישראל. יעילות החיסון עומדת על 66.9% לפיתוח מחלה בינונית-קשה. חסרון נוסף שעולה מבקשת החברה ל-FDA היא הכוונה לחסן רק אנשים מעל גיל 18. בחברת פייזר לא רק שניתן לחסן אנשים מעל גיל 16, כעת החברה מבצעת ניסוי שבסופו יוכלו להתחסן אנשים מתחת לגיל 16.

החיסון של חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון הינו החיסון השלישי שמאשר מינהל המזון והתרופות האמריקאי, לאחר שאישר בחירום את החיסונים של חברות פייזר ומודרנה. כזכור, בישראל התחסנו כבר מעל לחצי מהאוכלוסייה, אתמול אמר נתניהו כי במסגרת ההסכם שחתמה המדינה עם חברת פייזר, הוא שוחח עם מנכ"ל החברה והבטיח שלא יהיה מחסור באספקת החיסונים.