משרד המשפטים בוחן: עבודה למחוסנים בלבד

משרד הבריאות הגיש הצעת חוק לפיה ייאסר על אדם שלא התחסן להגיע למקום עבודתו. מסתמן כי במשרד המשפטים נוטים להסכים להצעה, ומנגד, במשרד האוצר מתנגדים בחריפות

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/02/21 10:31 יא באדר התשפא

משרד המשפטים בוחן: עבודה למחוסנים בלבד
עבודה למחוסנים בלבד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

משרד הבריאות הגיש תזכיר חוק שמטרתו איסור גורף להגיע לעבודה לאדם שלא התחסן. התזכיר שהוגש קובע כי עובד שלא יתחסן או שאינו מציג בדיקת קורונה שלילית או תעודת מחלים, ייאסר עליו להגיע למקום עבודתו.

הצעת בחוק עומדת בסתירה עם דברים שאמר בשבוע שעבר שר הבריאות יולי אדלשטיין, כי לא תהיה חובת חיסון בישראל: "בקרוב יהיו מקומות עבודה שכדי לעבוד בהם העובדים יצטרכו או להיות מחוסנים או לעבור בדיקת קורונה כל 48 שעות. אין ולא תהיה חובת חיסון במדינת ישראל. מי שבוחר לא להתחסן זכותו. לא יהיו גם סנקציות אישיות נגד מישהו שלא יתחסן." 

במשרד המשפטים אין התנגדות עקרונית להצעת החוק, וכעת פרטי החוק נבחנים בידי אנשי מחלקת ייעוץ וחקיקה ומסתמן כי המשרד יתמוך בחקיקה, בנוסח זה או אחר. מנגד, משרד האוצר מביע התנגדות נחרצת למהלך בטענה שהחוק שהוגש ימנע חזרה לעבודה של אלפי עובדים, ישבית מפעילות עסקים רבים, יהווה יותר נזק מתועלת וימנע התאוששות מהקורונה.

האוצר מציע תחלופה לחוק שהגיש משרד הבריאות, הם מציעים לתת למעסיקים את היכולת למנוע העסקה של מי שאינם מחוסנים, אך לא לחייב מהלך כזה. בנוסף ניתן להטיל סגר רק על אנשים שאינם מחוסנים כלקוחות, אך לאפשר להם להמשיך לעבוד. כלומר, לא יתאפשר לאנשים שלא התחסנו להיכנס לעסקים שנפתחו, ובניהם בתי כנסת, ישיבות, חדרי כושר, מסעדות, קניונים ומופעי תרבות.

משרד המשפטים מסר בתגובה: "המשרד עדיין לא גיבש עמדה לגבי הצעת חוק למניעת עבודה למי שאינו מתחסן".


 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן