פרופסור אש: "אנחנו צריכים להחליט, מסיבת פורים או חינוך"

ממונה הקורונה מתייחס לשאלת העוצר הלילי בפורים ואומר כי במשרד הבריאות "רוצים למנוע את כל ההתקהלויות והמסיבות ולכן הצענו את הצעד הזה". הממשלה תתכנס היום לדיון ובסופו היא צפויה לאשר את ההגבלות בפורים

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/02/21 08:43 יא באדר התשפא

פרופסור אש: "אנחנו צריכים להחליט, מסיבת פורים או חינוך"
צילום: Miriam Alster/Flash90

ממונה הקורונה, פרופסור נחמן אש, אמר הבוקר (ג') כי הטלת העוצר הלילי בחג הפורים עדיין לא נסגר סופית. הערב תערוך הממשלה דיון במספר נושאים. ביניהם: הרחבת הפתיחה של מוסדות החינוך והמגבלות שיוטלו בפורים בשל החשש מהתקהלויות רחבות שיובילו להתפרצות נוספת. על פי הפרסומים השונים, שרי הממשלה צפויים לאשר את הטלת העוצר. 

עוצר לילי מחמישי עד ראשון? | הממשלה תדון בהמלצת משרד הבריאות

"זה לא עניין סגור כי זה צריך להתקבל כהחלטה בממשלה", אמר פרופ' אש בראיון ב-103fm. "מבחינתנו אנחנו רוצים למנוע את כל ההתקהלויות והמסיבות ולכן הצענו את הצעד הזה. ההצעה שלנו היא מ-20:00 בערב עד 05:00 בבוקר במתכונת של סגר מלא".

הממונה על הקורונה הוסיף לאחר מכן: "אנחנו צריכים להחליט על סדרי עדיפויות. תמיד אתם שואלים על חינוך או מסחר ואני עכשיו שואל, מסיבת פורים או חינוך? כי אם תהיה עליית תחלואה נצטרך ללכת אחורה ולסגור דברים, זה באמת מוצדק עבור מסיבת פורים לסגור את החינוך?".

על השאלה למה לא חיכו עם פתיחת המסחר עד לאחר ימי הפורים, השיב: "לפני שבוע היה לחץ גדול מאוד לפתוח את המסחר, אנשים לא הבינו למה עם ירידה כזאת בתחלואה אי אפשר לפתוח ותמיד הלחצים לשני הכיוונים. תזכרו שהקדמנו ביומיים בגלל הלחץ הגדול, אז להגיד בוא נדחה בשבוע? אמרתי את זה בממשלה שהיה אפשר לקבל החלטה של לדחות בשבוע ולפתוח אחרי פורים אבל בלחצים הקיימים זה היה בלתי אפשרי".

"השמועה על הסכמה להקדמת השלב הבא בפתיחת החינוך - אינה נכונה"

בישיבת הממשלה הערב, שר הביטחון בני גנץ, צפוי לדרוש בישיבת הממשלה את פתיחת מערכת החינוך בערים ירוקות וצהובות במתכונת חלקית, כולל תכנית החזרת כיתות ז'-י' למוסדות החינוך במתווה של חצאי כיתות. ב-ynet פורסם כי בכחול לבן השמיעו ביקורת על שר החינוך יואב גלנט, שלא מנהל משא ומתן עם ארגוני המורים על החזרת ימי לימוד בחופשת הקיץ.

במשרד הבריאות הבהירו אתמול כי "השמועות על הסכמה לכאורה להקדמת השלב הבא בפתיחת מערכת החינוך, של כיתות ז-י, אינה נכונה". משרד הבריאות ושר הבריאות יולי אדלשטיין, עומדים על דעתם שאסור לטעות ולהקדים את השלב הבא בפתיחת המשק לפני שיחלפו שבועיים מהפתיחה האחרונה. "זאת כדי לראות את השלכות פתיחת חלקים גדולים במערכת החינוך והמסחר מבחינת התחלואה", לשון ההודעה.

בתוך כך, שר הבריאות הנחה את מגן ישראל לבצע "חיתוך רמזור" של השבוע כבר מחר, באופן שיאפשר לתלמידים בערים ירוקות, צהובות וכתומות גבוליות להגיע ללימודים יום לפני היציאה לחופשת פורים. בשבוע הבא חיתוך הרמזור יחזור להתבצע ביום רביעי.