תחקיר צה"ל: כך חצתה הישראלית את הגבול לסוריה

מהתחקיר עולה כי הצעירה נגעה בגדר שהתריעה בפני החיילים בגבול סוריה, אך התצפיתנים בדקו את ההתרעה על הנגיעה ולא זיהו מעשה חריג. באופן יצא דופן בצה"ל הוחלט שלא לנקוט בצעדי משמעת או הסקת מסקנות 

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/02/21 20:36 י באדר התשפא

תחקיר צה"ל: כך חצתה הישראלית את הגבול לסוריה
צילום: דו"צ

התחקיר שהוצג לאלוף פיקוד הצפון אמיר ברעם מגולל שלב אחרי שלב את חציית הגבול של הצעירה הישראלית לסוריה ששוחרה שבוע שעבר במסגרת העסקה שנעשתה בשיתוף עם רוסיה. בתחקיר עולה כי הצעירה חצתה את הגבול לסוריה בתאריך ה-1 בפברואר במהלך שעות הערב. הגיעה לאזור מג'דל שמס לשם חציית הגבול, נראה שהיא מכירה את המקום מטיולים שעשתה בעבר באזור. 

הצעירה נגעה בגדר שהתריעה בפני החיילים בגבול סוריה, אך התצפיתנים בדקו את ההתרעה על הנגיעה ולא זיהו מעשה חריג. לאחר מכן היא חצתה בשביל עזים בחרמון והגיעה לגדר שאין בו את המכ"מים של צה"ל. לקראת חצות היא טיפסה על הגדר ונכנסה לסוריה, כאשר צה"ל אינו שם לב לכך. התחקיר קובע כי הפעולות שנעשו לא היו נכונות מספיק אך הכוחות לא יכלו לעצור את הצעירה. בעקבות כך הוחלט שלא לנקוט בצעדי משמעת או הסקת מסקנות אבל לוודא שמקרים כמו אלה לא יהיו בעתיד ולשמור על ביטחון באזור.

כזכור, לפני ארבעה ימים הישראלית בת ה-25 שחצתה את הגבול לסוריה - נחתה בארץ  ובהמשך הובאה לחקירת שב"כ לבירור הנסיבות לחציית הגבול. כחלק מהעסקה, צה"ל החזיר  שני רועי צאן לידי סוריה דרך מעבר קונטרה, זאת בהתאם להנחיית הדרג המדיני. רועי הצאן נעצרו על ידי כוחות צה"ל בשבועות האחרונים כחלק מסדרת מארבים יזומים של הכוחות מזרחית לגדר הגבול עם סוריה, לאחר שהרועים חצו את קו הגבול לשטח ישראל.

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן