הישראלית שחצתה את הגבול לסוריה - נחתה בארץ

לפנות בוקר נחתה בישראל הישראלית שחצתה את הגבול לסוריה ומצבה טוב, ובכך נגמרה עסקת חילופי השבויים עם סוריה, במסגרתה הוחזרו שני רועי צאן סורים. ראש הממשלה נתניהו הודה לנשיא פוטין: "ביקשתי את עזרתו כדי להשיב אותה, והוא אכן פעל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/02/21 00:43 ז באדר התשפא

הישראלית שחצתה את הגבול לסוריה - נחתה בארץ
מעבר קונטרה. ארכיון, צילום: Basel Awidat/Flash90

הסאגה נגמרה: הישראלית בת ה-25 שחצתה את הגבול לסוריה - נחתה בארץ לפנות בוקר ובהמשך תובא לחקירת שב"כ לבירור הנסיבות לחציית הגבול. אמש (ה') הודיע על כך ראש הממשלה בנימין נתניהו והודה לנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין.

"שוחחתי פעמיים עם ידידי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. ביקשתי את עזרתו כדי להשיב אותה, והוא אכן פעל. אני מבקש להודות לו על שנרתם שוב להשבת אזרחים ישראלים ארצה". עוד אמר נתניהו: "אני מבקש להודות לנשיא המדינה, ראש המל״ל, מתאם השבויים והנעדרים, צה״ל, שב״כ, מוסד, משרד הביטחון, משרד החוץ ולכל מי שעזר בפעולה החשובה הזאת. תודה לכם"

מתאם השבויים והנעדרים ירון בלום, המריא אמש (ה') למוסקבה בכדי להחזיר את הצעירה הישראלית בת ה-25 מהיישוב קריית ספר שסמוך למודיעין. בלום והיועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת, פגשו את הישראלית עוד אתמול במוסקבה. 

כחלק מהעסקה, צה"ל החזיר אתמול שני רועי צאן לידי סוריה דרך מעבר קונטרה, זאת בהתאם להנחיית הדרג המדיני. רועי הצאן נעצרו על ידי כוחות צה"ל בשבועות האחרונים כחלק מסדרת מארבים יזומים של הכוחות מזרחית לגדר הגבול עם סוריה, לאחר שהרועים חצו את קו הגבול לשטח ישראל.