ראש אכ"א החדש, אלוף יניב עשור, החל את תפקידו: "לפעול, מתוך אהבת אדם והארץ"

אלוף יניב עשור נכנס לתפקידו כראש אגף כוח האדם. האלוף מוטי אלמוז סיים ארבע שנות כהונה בתפקיד, ופרש מצה"ל עם התייחסות חשובה לחיילים החטופים: "נחפש דרכים לאתר גופות ולוחמים שיצאו לקרבות ואנחנו לא יודעים היכן הם"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 21/02/21 22:49 ט באדר התשפא

ראש אכ"א החדש, אלוף יניב עשור, החל את תפקידו: "לפעול, מתוך אהבת אדם והארץ"
דרגת אלוף. יניב עשור, צילום: דו"צ

אלוף יניב עשור נכנס היום (א') לתפקידו כראש אגף כוח האדם. עשור החליף את האלוף מוטי אלמוז שסיים היום ארבע שנות כהונה בתפקיד, ולאחר 35 שנות שירות מסיים את שירותו בצה"ל. טקס החילופים נערך בבסיס תל השומר במתכונת מצומצמת, בשל הנגיף קורונה.

אלמוז אמר במילות הפרידה שלו כי צה"ל היה לו לבית במהלך שנות שירותו, והוסיף כי "כמו רבים, לא תכננתי, כך יצא. תפקיד ועוד תפקיד, שנה ועוד שנה, משימה אחר משימה ולכולם מכנה משותף רחב. הכול עם אנשים מיוחדים. אפשר להביט על הפרק הארוך, לתאר את המעשים ולסכם תקופה משמעותית כאן באגף כוח אדם. אך דומה שבחודש האחרון תמו לי המילים. עברתי בשורות הצבא ואמרתי את שאמרתי. רוצה להגיד רק תודות".

אלמוז התייחס למשפחות החיילים החטופים במהלך שנות קיום המדינה. "אני רוצה להרכין ראש ולומר תודה לאלו ששילמו את המחיר, אלו שהשארנו בבתי הקברות ולא החזרנו הביתה. את המשפחות שלהם נחבק כל חיינו ונעריך את הקשר שלעיתים הוא מסובך ורגיש אך תמיד נזכור למה ועל מה החל הקשר. אין מעמד או טקס פרידה מכובד וראוי ככל שיהיה בצה"ל שלא נביט שוב בעצמנו ונחשוב על עוד מאמץ, או קצה מודיעיני, או קצה כל שהוא, כדי להביא את רון, הדר אורון וחבריהם הביתה, נחפש דרכים לאתר גופות ולוחמים שיצאו לקרבות ואנחנו לא יודעים היכן הם ועד שישובו למשפחות שלהם, הם בנימי הנפש של כולנו".

האלוף יניב עשור, שהתגייס בשנת 1990 לחטיבת גולני ובשלוש השנים האחרונות שירת כראש חטיבת המבצעים, אמר: "מקל השליחים המועבר אליי בעת הזאת מביא עמו אחריות רבה. לפעול, מתוך אהבת אדם ואהבת הארץ, לטיפוחו ולהעצמתו של המשאב החשוב ביותר שעומד לידי צה״ל, לידי עם ישראל: האנשים. צה"ל צריך להמשיך ולהוות מגדלור ערכי לחברה הישראלית, להשפיע על עיצוב זהותם של המשרתים בו ולהפוך אותם לאזרחים תורמים, מעורבים ופעילים יותר".

אלוף יניב עשור

אלוף יניב עשורצילום: דו"צ

בטקס נכחו משפחות אלמוז ועשור, חברי פורום מטכ"ל, וראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי. "צה"ל הוא צבא העם המהווה עוצמתו ומקור כוחו. כפועל יוצא מכך, הוא זוכה בחיילים הטובים ביותר ובאופן טבעי למפקדים הטובים ביותר. אלו הטוענים כי הגיעה העת לעבור למודל של צבא מקצועי אינם מבינים שסוד כוחו של צה"ל הוא איכות חייליו ומפקדיו, שתנאי לצבא מקצועי הוא איכות הפיקוד, וזו תיפגע בכל מודל שאינו מודל צבא העם", אמר כוכבי.

עוד הוא אמר כי צה"ל הוא צבא העם המהווה עוצמתו ומקור כוחו ו"כפועל יוצא מכך, הוא זוכה בחיילים הטובים ביותר ובאופן טבעי למפקדים הטובים ביותר. אלו הטוענים כי הגיעה העת לעבור למודל של צבא מקצועי אינם מבינים שסוד כוחו של צה"ל הוא איכות חייליו ומפקדיו, שתנאי לצבא מקצועי הוא איכות הפיקוד, וזו תיפגע בכל מודל שאינו מודל צבא העם".

צילום: דו"צ

 

 


(האלוף עשור בסרטון שהופק לציון 10 שנים ממלחמת לבנון השניה)