מיכל וולדיגר על נציג מפלגת נעם: "אני גם מזכירה שאני מספר 2 והוא מספר 6 ברשימה"

מספר שתיים ברשימת הציונות הדתית לחדשות כיפה, תוהה לאן פניהם של נפתלי ואיילת שקד מועדות לאחר הבחירות, תומכת בגיוס בנות לצה"ל וטוענת שניהול הקורונה היה טוב

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/02/21 13:58 ט באדר התשפא

מיכל וולדיגר על נציג מפלגת נעם: "אני גם מזכירה שאני מספר 2 והוא מספר 6 ברשימה"
מיכל וולדיגר באולפן כיפה, צילום: כיפה

מספר שתיים ברשימת הציונות הדתית, מיכל וולדיגר, שונה מהנוף השמרני חרד"לי של מרבית חברי המפלגה. וולדיגר היא בת  52, מתגוררת בגבעת שמואל, מנהלת משרד עו"ד בתחום האזרחי-מסחרי ומשמשת כיו"ר עמותת בת עמי, דמות חריגה במפלגה. בראיון לחדשות כיפה וולדיגר מתנגדת להגדרה כי היא עלה תאנה של "הציונות הדתית" החרדל"ית, "אני לא עלה תאנה, אלא חלק מהפסיפס היפה של הציונות הדתית. אני תמיד הייתי ציונות דתית ויש מגוון וזה יפה, לא מרגישה עלה תאנה".

וולדיגר, אמנם באותה רשימה יחד עם בן גביר שמצטייר כדמות הקיצונית ברשימה ובכלל, אך מבקשת להדגיש כי הם יחד רק בבלוק הטכני. "אנחנו לא אותה מפלגה אלא אותה רשימה, הוא במפלגה אחת ואני במפלגה אחרת, מדובר בבלוק טכני. אנחנו לא נתפצל, מראש הסיכום בנינו היה שכל אחד מאיתנו שייך לסיעה אחרת". וולדיגר מתייחסת גם לסרטון שעלה אמש, שגרם לנזק תדמיתי למפלגה "דיברו על זה רבות למרות שזה קרה רק אתמול. זה לא היה על דעתו של בצלאל, זה יצא - וחבל שזה יצא". אלא שהיא ממהרת להוסיף: "אבל בוא נודה באמת עם כל זה שזה לא השפה שלי, אני פונה לחברים שלי נפתלי ואיילת מה קורה בסוף? לאן הם הולכים? הם ילכו עם לפיד? אני תשובה עוד לא קיבלתי".

את לא דואגת שגם בך ידבק התדמית של קיצונית?

"אני פוחדת רק מריבונו של עולם. אבל הדברים אצלנו במפלגה מאוד ברורים, אנחנו רוצים מדינה עם ממשלה ימנית. ממשלה שתיקח את כל הערכים שלנו, ולשם היא תוביל את המדינה, ושלא תלך עם יאיר לפיד ומפלגת העבודה. לכן חשובה לי התשובה מנפתלי לאן הוא רוצה לקחת את המפלגה שלו? לגבי תיאום הקמפיינים בינינו לעצמה יהודית, אני יודעת שצריך להיות תיאום, ובמקרה הזה לא היה אישור של בצלאל ולא תואם מראש".

וולדיגר לא ממהרת להציג שאיפות אישיות בפוליטיקה, גם לא שמקומה הוא שני במפלגה ועשוי להקנות לה תפקיד של שרה. "קודם נחכה ונראה מה יהיה, מי ירכיב ממשלה ועם מי. אבל כמו שציינתי בעבר אני הצד החברתי של המפלגה, בשביל זה באתי, מאוד חשוב לי העניין של בריאות הנפש, שירות לאומי, מחלקות החינוך ולשם אני הולכת" אורת וולדיגר. לגבי הדרישה לקבל תפקיד לפני בן גביר חוזרת וולדיגר כי על בן גביר יש "לעשות את המשא ומתן של עצמו, הוא סיעה נפרדת. אנחנו נשב עם הסיעה שלנו ונדון אלו תפקידים נרצה ומה נקח, אבל לפני הכל קודם שהימין ינצח זה הכי חשוב".

את עמדת בראשות בת עמי, אך לאחרונה התעוררה סערה סביב גיוס נשים דתיות לצבא, מה דעתך בנושא?

"אני באמת מגיעה מהשירות הלאומי, אני עשיתי שירות לאומי, כך גם הבת שלי וכנראה גם בתי השנייה. אני מאמינה בשירות הלאומי, שהוא אגב לא רק לבנות ולא רק לדתיות, בכל מקום שצריך עזרה תמצא שם בת או בן מהשירות הלאומי, ולצערי לא נותנים להם את הכבוד והערכה שנותנים להם. אני חושבת שהשירות הלאומי נותן מעטפת טובה, יש מה לשפר, אבל השירות הלאומי הוא דבר חשוב ומלכתחילה. אם בת רוצה ללכת לצבא, ויש לה את המרחב המוגן שלה, שתבורך. אני חושבת שזה חשוב שלכל צעיר וצעירה יש את האפשרות לבחור ולעשות את הבחירה המתאימה בשבילו".

העמדה הזו מקובלת גם על אבי מעוז, מרשימת נעם? בסוף מדובר ברשימה שמתנגדת להצבת נשים אפילו בפוליטיקה

"אז אני שוב אומרת שאנו לא אותה מפלגה, אלא אותה רשימה. אנחנו כאמור חלק מפסיפס, ובסוף אבי מעוז ואני באותה רשימה. אני גם מזכירה שאני מספר 2 והוא מספר 6 ברשימה שלנו, כשנעבור את הבחירות ונגיע לכנסת, אבי מעוז ובן גביר ילכו לסיעה שלהם, ואנחנו נלך לסיעה שלנו".

החלו ההקלות בסגר, אך עדיין תלמידי ז'-י' לא חוזרים ללימודים, את שלימה עם ניהול המשבר של הממשלה?

"זה נושא מאוד מורכב. נכון שהביאו את החיסונים שעזרו מאוד, אבל האם כל סגר וסגר, פתיחת הלימודים נעשו בהכרח בצורה נכונה? יש אנשי מקצוע שצריך להקשיב להם. כואב לי על תלמידי כיתות ז'-י' שתקועים ולא עושים איתם כלום שנה שלמה, צריך לטפל בזה. כולנו למעשה פספסנו שנה שלמה, אבל היו גם דברים טובים בקורונה. אני לא חושבת שהממשלה ניהלה את הקורונה בצורה לא טובה, אנחנו מספר 1 בחיסונים התחלואה יורדת והסגר האחרון הוכיח את עצמו.  אני חושבת שבסך הכל הכללי הטיפול בקורונה היה טוב ונכון".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן