שעות לאחר ההשקה: אפליקציית התו הירוק קרסה

משרד הבריאות השיק הערב את אפליקציית הרמזור, שתאפשר להנפיק דרכה את הדרכון הירוק. אלא שמספר שעות לאחר שעלתה האפליקציה קרסה והאתר נפל. משרד הבריאות: "מודעים לבעיות הנובעות מעומסים חריגים על השירות"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 20/02/21 22:05 ח באדר התשפא

שעות לאחר ההשקה: אפליקציית התו הירוק קרסה
אדלשטיין בהצגת 'התו הירוק', צילום: משרד הבריאות

חל ממחר (א') במסגרת המתווה ייפתח רוב המסחר בישראל, כיתות ה'-ו' ו-י"א-י"ב יחזרו ללימודים בערים שאינן אדומות, במסגרת מתווה הלימודים, וכן יינתנו הקלות לבעלי 'תו ירוק' - מחוסנים ומחלימים, והם יוכלו להיכנס באופן מצומצם לחדרי הכושר, אירועי תרבות וספורט, בתי מלון ללא חדרי אוכל ועוד. משרד הבריאות הציגו במסיבת העיתונאים את דרכי הנפקת ה'תו הירוק', שיאפשר לאזרחים להיכנס למקומות בילוי התרבות והספורט. אלא שאחרי מספר שעות האפליקציה קרסה וגם האתר בו ניתן להוריד את האפליקציה.

משרד הבריאות התייחס לבעיה והודיע: "אנו מודעים לבעיות הנובעות מעומסים חריגים על השירות".  במשרד טענו להגנתם כי על אף הקריסה מרבית הבקשות מסתיימות בהצלחה ושעשרות אלפי אנשים כבר קיבלו תו ירוק, בנוסף לתעודות המתחסן והמחלים אשר ברשותם. עוד הוסיפו מטעם המשרד: "נזכיר כי במהלך תקופת ההרצה ניתן להשתמש בתעודות הקיימות אשר הונפקו זה מכבר כמעט לכל אוכלוסיית הזכאים. במהלך השבוע הקרוב יתבצעו עוד תיקונים ושיפורים על מנת לתמוך בכלל האוכלוסיה ואנו צופים התייצבות מלאה של השירות כך שכל מי שזכאי יוכל להנפיק תו ירוק".

מוקדם יותר הערב, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין ביקרו הערב (ש') בחדר כושר "שר פיטנס" בפתח תקווה לוודא שהתו הירוק פועל כראוי, לקראת החלק השני של היציאה מהסגר והפעם הראשונה שמקומות יהיו פתוחים למחזיקי תו ירוק בלבד. שר הבריאות אמר הערב: "במושגים של חדר כושר - הכדור עובר אליכם. חדרי הכושר, כמו גם אירועי תרבות וספורט, בריכות ומלונות, ייפתחו לבעלי תו ירוק. לא נראה שוטר בכל מקום. בעלי עסקים וחדרי כושר, וכל מי שמעוניין שנישאר פתוחים, שנחזיר את מערכת החינוך כולה - גם יקפיד על עצמו וגם על אלו שבאים אליו. בואו נעשה את זה יחד שיהיה לכולנו סיכוי לחזור לחיים בצורה שכולנו רוצים".