נתניהו בפתיחת העסקים: "התו הירוק האמיתי זה המסכה, החיסון והכרטיס"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין ביקרו הערב במכון הכושר ׳שר פיטנס׳ בפתח-תקווה לקראת פתיחת הענף מחר באמצעות התו הירוק.

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/02/21 21:31 ח באדר התשפא

נתניהו בפתיחת העסקים: "התו הירוק האמיתי זה המסכה, החיסון והכרטיס"
צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין ביקרו הערב (ש') בחדר כושר "שר פיטנס" בפתח תקווה לוודא שהתו הירוק פועל כראוי, לקראת החלק השני של היציאה מהסגר והפעם הראשונה שמקומות יהיו פתוחים למחזיקי תו ירוק בלבד. החל ממחר ייפתחו העסקים בעלי התו הירוק, בהם יוכלו להינות מי שתחסנו פעמים. 

ראש הממשלה נאם בעת הענקת התו הירוק: "כל אחד מכם יוכל להיכנס מחר לאפליקציה, אני מניח שיהיו בעיות בהתחלה. התו הירוק פותח בהדרגה את המדינה. אנא, השתמשו בזה, זה מיועד למענכם". נתניהו הזכיר כי מי שרוצה להינות מהתו הירוק חייב ללכת להתחסן: "אני מבקש מכם - לכו להתחסן, קבלו את התו הירוק ותתחילו לחזור לחיים". עוד אמר: "כל מי שיש לו את התו הירוק, יכול ליהנות מחדרי הכושר, בתי הקולנוע בקרוב, מסעדות, טיסות אבל עושים הכל בזהירות. בזמן הזה אני מבקש מכולם ללכת ולהתחסן. בסוף התו הירוק האמיתי זה המסכה, החיסון והכרטיס".

בנוסף התייחס לכך שמערכת החינוך טרם נפתחה באופן מלא: "אנחנו פותחים את החינוך אבל חשוב להבין - יש מגפה, יש מוטציה בריטית שמכה בצעירים, אנחנו עדיין לא יודעים את האפקט שלה. אף על פי שהרבה מאוד מהילדים יילכו ללימודים, אנחנו עושים את זה בהדרגה. בשבועיים האלה אנחנו פותחים ראשית את מה שניתן ללכת אליו עם תו ירוק. במסחר אין לנו אפשרות לצערי לעשות תו ירוק מכיון שיש שם שירותים חיוניים, כמו מרפאות, בתי מרקחת, מזון ולכן שם אין לנו אפשרות לעשות תו ירוק".

שר הבריאות הוסיף: "אני שמח שאנחנו חוזרים לחיים, בהדרגה. הזהירות מתבקשת ומחייבת אותנו לחזור במספר שלבים. במושגים של חדר כושר - הכדור עובר אליכם. חדרי הכושר, כמו גם אירועי תרבות וספורט, בריכות ומלונות, ייפתחו לבעלי תו ירוק. לא נראה שוטר בכל מקום. בעלי עסקים וחדרי כושר, וכל מי שמעוניין שנישאר פתוחים, שנחזיר את מערכת החינוך כולה - גם יקפיד על עצמו וגם על אלו שבאים אליו. בואו נעשה את זה יחד שיהיה לכולנו סיכוי לחזור לחיים בצורה שכולנו רוצים".

לחיזוק החשיבות של החיסון ויעיליתו משרד הבריאות פרסם  דיווח של יעילות החיסון נגד קורונה, ומוכיח חד משמעית כי החיסון יעיל ביותר. במחקר חדש שפורסם נראה תוצאות יעילות החיסון  כעבור 14 יום מקבלת מנת החיסון השנייה: 

  • 95.8% במניעת סך מקרי התחלואה.
  • 98.0% במניעת מחלה עם חום ו/ או תסמינים נשימתיים.
  • 98.9% במניעת אשפוזים עקב קורונה.
  • 99.2% במניעת תחלואה קשה עקב קורונה.
  • 98.9% במניעת תמותה עקב קורונה.