סמוטריץ': "להחריג את המכינות הקדם צבאיות מהגבלות המוסדות הפנימייתיים"

יו"ר מפלגת הציונות הדתית פנה לשר הבריאות, בבקשה להחריג את המכינות הקדם צבאיות מהגבלות היציאה כפי שנוהגים בפנימיות העל-תיכוניות. "כמות המתחסנים הגבוה בקרב חניכי המכינות מהווה תעודת ביטוח להצלחת המהלך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/02/21 17:31 ו באדר התשפא

סמוטריץ': "להחריג את המכינות הקדם צבאיות מהגבלות המוסדות הפנימייתיים"
המכינה בנוקדים. ארכיון, צילום: Gershon Elinson/Flash90

יו״ר מפלגת הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', פנה היום (ה') לשר הבריאות יולי אדלשטיין לקראת פרסום תקנות המוסדות הפנמייתיים, בבקשה להחריג את המכינות הקדם צבאיות מהגבלות היציאה כפי שנוהגים בפנימיות העל-תיכוניות.

הסיבה העיקרית לבקשת סמוטריץ', מדברת על כך ש"התקנות כיום מונעות מהמכינות לצאת ולהתנדב ולהוות כוח סיוע משמעותי בהתמודדות המדינה והחברה האזרחית עם הנגיף, וכן מונעות את האפשרות לצאת לימי סיור אשר נדרשים במסגרת הכשרתם".

"לקראת דיוני קבינט הקורונה היום אבקשך לדון בהחרגת המכינות הקדם הצבאיות לעניין יציאה להתנדבות ולימי סיור. מיותר לציין שטוב ונכון להתנות את ההחרגה אך ורק לחניכי המכינות אשר התחסנו שני חיסונים או החלימו מקורונה".

בנוסף אומר סמוטריץ': "נראה כי מענה נכון ומדויק במקרה זה יהווה מכפיל כח לטובת ההתמודדות עם הנגיף שיסייע למדינה ויחסוך משאבים רבים, וגם יאפשר ככל הניתן את הכשרת חניכי המכינות באופן המיטבי (ככל שמתאפשר בתקופה זאת) לקראת גיוסם לצה"ל".

לסיום הוא כותב, כי יש להתחשב באחוז המחוסנים הגבוה בקרב תלמידי המכינות. "אין ספק כי אמון הציבור במדיניות הממשלה הבאה לידי ביטוי בתקנות תלויה בהיגיון ובהתאמה למציאות בשטח. כמות המתחסנים הגבוה בקרב חניכי המכינות מהווה תעודת ביטוח להצלחת המהלך וליצירת התמריץ לשאר החברה לצאת ולהתחסן".

צילום: ללא