שחרור הישראלית מתקרב: צה"ל השיב שני רועי צאן לסוריה

כוחות צה"ל החזירו שני רועי צאן לידי הצלב האדום דרך מעבר קונטרה, זאת בהתאם להנחיית הדרג המדיני. רועי הצאן נעצרו על ידי הכוחות לאחר שהרועים חצו את קו הגבול לשטח ישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/02/21 17:17 ו באדר התשפא

שחרור הישראלית מתקרב: צה"ל השיב שני רועי צאן לסוריה
מעבר קונטרה. ארכיון, צילום: Basel Awidat/Flash90

בדרך לעסקה לשחרור הישראלית. צה"ל החזיר היום (ה') שני רועי צאן לידי סוריה דרך מעבר קונטרה, זאת בהתאם להנחיית הדרג המדיני. רועי הצאן נעצרו על ידי כוחות צה"ל בשבועות האחרונים כחלק מסדרת מארבים יזומים של הכוחות מזרחית לגדר הגבול עם סוריה, לאחר שהרועים חצו את קו הגבול לשטח ישראל.

הישראלית שמוחזקת בשבי היא צעירה בת 25 תושבת היישוב החרדי קרית ספר שליד מודיעין. בסוכנות הידיעות הסורית הרשמית דווח אתמול, כי משטר אסד פועל לשחרור שני אזרחי סוריה הכלואים בישראל, בתמורה לשחרור נערה ישראלית שחצתה בטעות את הגבול מסוריה לישראל באזור קונטרה.

בראיון שנערך אתמול בגלי צה"ל, התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לנושא הפרשייה הביטחונית, ואמר כי ישראל נמצאת "בעיצומם של מגעים חשאיים, פועלים להצלת חיים. אני משתמש בקשרים האישיים שלי עם פוטין כדי לפתור את הבעיה, ואנחנו בעיצומם של מגעים רגישים". נתניהו סירב להתייחס לדיווחים המגיעים מהתקשורת הזרה: "אנחנו פועלים באופן דיסקרטי ואחראי ואני מאמין שנפתור את זה".


(פעילות צה"ל בגבול סוריה, ארכיון)

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן