בוקר לבן: הלימודים בירושלים החלו באיחור, רוב הכבישים החסומים נפתחו

ירושלים התעוררה לבוקר לבן, והלימודים נפתחו בשעה 9:00 בשכונות שבהן יש לימודים. רוב הכבישים שנחסמו נפתחו. בגוש עציון, בחלק מיישובי השומרון ובנימין ובביתר אין לימודים היום. בירושלים וביו"ש מזמינים את התושבים לבקר

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 18/02/21 07:27 ו באדר התשפא

בוקר לבן: הלימודים בירושלים החלו באיחור, רוב הכבישים החסומים נפתחו
הלילה בירושלים, צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

אחרי לילה של שלג, ירושלים מתעוררת לבוקר לבן, ומנסה לחזור לשגרה, או לפחות לשגרת הקורונה. על אף השלג, והעובדה שחלק מהצירים חסומים, רוב הכבישים הפנימיים בעיר פתוחים, והשלג צפוי להתחיל לימס בשעות הקרובות.

שלג בירושלים וביו"ש: כבישים נחסמו | צפו בתיעוד

ראש העירייה משה ליאון, ומנכ"ל העירייה איציק לארי קיימו הערכת הבוקר (ה'), בהשתתפות כל גורמי העירייה. בהערכת המצב השתתף גם מר אריק קפלן, יו"ר ארגון ההורים בירושלים. לאחר השלג שירד הלילה ותחזית מזג האוויר העדכנית להמשך הבוקר, ההחלטות שהתקבלו הן כדלקמן:

1. הלימודים בחינוך המיוחד, מעונות היום ובכלל מוסדות החינוך בשכונות הצהובות והכתומות, שנפתחו בהתאם להחלטת משרד הבריאות, יחלו הבוקר (18.2) בשעה 09:00.
2. הרכבת הקלה תחל את פעילותה בשעה 07:00 והתחבורה הציבורית כולה בעיר תשוב לפעילות בשעה 08:00.
3. עיריית ירושלים פועלת כל העת לפינוי השלג מצירי התנועה בכל רחבי העיר, בדגש על הדרכים המובילות אל מוסדות החינוך שייפתחו הבוקר.

גם בצפון וביהודה ושומרון ירד שלג כבד, שחסם את הכבישים ואת צירי התנועה. ברמת הגולן לא יתקיימו לימודים בכל היישובים שמצפון לקו קשת. במועצה האזורית מרום הגליל לא יתקיימו לימודים מקו כפר שמאי וצפונה.

במועצה האזורית שומרון לא יתקיימו לימודים ביישובים אלון מורה, יצהר, איתמר, הר ברכה ומגדלים, ולא יתקיימו הסעות אליהם ומהם. בגוש עציון לא יתקיימו היום לימודים.

בתוך כך, במועצה האזורית אפרת שבגוש עציון, קרס עמוד מתח גבוה בסביבות השעה 19:00 בערב אתמול, בעקבות השלג הרב שירד, ומאות תושבים נותרו ללא חשמל מאז. 

מפת הכבישים החסומים ברחבי הארץ

בירושלים כביש 1 נפתח לתנועה סביב השעה 7:30, והתנועה לעיר מתאפשרת. במשטרה קוראים לציבור לנסוע בזהירות מחשש להחלקה. הכניסה לעיר מכיוון כביש המנהרות וגוש עציון חסומה, כך גם בכיוון ההפוך.

צפון
כביש 99 ממסעדה למפל סער בשני הכיוונים.
(הפניה לכביש 989)

כביש 98 מעין זיוון למג'דל שמס בשני הכיוונים.
(הפניה לכביש 9799)

כביש 91 מצומת השריון לצומת עין זיוון בשני הכיוונים.
(הפניה לכביש 978 לכיוון צומת הווסט)

כביש 978 מצומת האמיר לצומת מסעדה בשני הכיוונים.
(הפניה לכביש 91 לכיוון צומת גדות)

כביש 959 מצומת גונן לצומת וואסט בשני הכיוונים.
(הפניה לכביש 918)

כביש 87 מצומת המפלים לצומת הבשן בשני הכיוונים.
(הפניה לכביש 808)