אושרה התכנית לבניית מבנה הקבע לשגרירות ארצות הברית בירושלים

הוועדה המחוזית אישרה את התכנית למבנה קבע לשגרירות האמריקאית בעיר. לאחר האישור ופרסומה של התוכנית. התכנית כוללת שני מתחמי בנייה: הראשי במתחם מחנה אלנבי לשעבר על דרך חברון, והשני במתחם מלון דיפלומט לשעבר

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/02/21 17:20 ג באדר התשפא

אושרה התכנית לבניית מבנה הקבע לשגרירות ארצות הברית בירושלים
שגרירות ארה"ב בישראל, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

הוועדה המחוזית בירושלים אישרה היום (ב') להפקדה, את התכנית למבנה קבע לשגרירות ארצות הברית בעיר. התכנית הוגשה על ידי האמריקאים ואושרה לפני כחודש בוועדה המקומית, והיא כוללת שני מתחמים: המתחם הראשי יהיה במתחם מחנה אלנבי לשעבר, על דרך חברון, והשני במתחם מלון דיפלומט לשעבר. במקביל לתכנית הראשית תוגש תכנית נפרדת להריסת מלון דיפלומט. 

התכנית כוללת בניין שגרירות מרכזי בן עשר קומות, מבנה למגורי סגל דיפלומטי עם ארבע קומות, מבנים ביטחוניים, חניון ענק עם חמש קומות מעל לקרקע ועוד שלוש מתחת לקרקע, מוסך לכלי רכב ומתקנים ביטחוניים שונים.

עופר ברקוביץ', יו"ר האופוזיציה ויו"ר התעוררות, אמר בתגובה לאישור, כי מדובר ב"מהלך היסטורי וחשוב ביותר שידידתנו הגדולה ביותר מפעילה את השגרירות שלה מירושלים, בירת ישראל. המקום הטבעי בו אמורות לשבת שגרירויות הוא בירת ישראל, ואנחנו קוראים לשגרירויות נוספות להצטרף ולפעול מרובע הכניסה לעיר, שם אנחנו מציעים למקם את השגרירויות יחד עם שטחי משרדים ותעסוקה נוספים".

צילום: יח"צ


(טקס חנוכת שגרירות ארה״ב בירושלים לפני כשלוש שנים)