בעקבות סגירת השמיים: ארה"ב העבירה לישראל אולטימטום

ממשל ביידן העביר מסר לישראל כי אם חברות אמריקאיות לא ישתתפו בטיסות החילוץ של ישראלים התקועים בחו"ל, ממשל ארה"ב לא יאפשר למטוסי אל על לנחות בארה"ב

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 13/02/21 22:51 א באדר התשפא

בעקבות סגירת השמיים: ארה"ב העבירה לישראל אולטימטום
מטוס אל-על, צילום: פלאש 90

בימים האחרונים העבירו בארה"ב אולטימטום לפיו - אם ישראל לא תמצא דרך למטוסים אמריקאים להשתתף בטיסות החילוץ של אזרחים שנמצאים בארצות הברית עד לשבוע הבא, הם יאסרו על נחיתת מטוסים ישראלים בארה"ב, כך על פי פרסום הערב (ש') בחדשות 12.

האיום מגיע מתוך זעם במשרד התחבורה האמריקאי, המאשים את ישראל בהפרת הסכם השמיים הפתוחים בין המדינות, בגלל האפשרות הבלעדית שניתנה לחברת אל-על לבצע את טיסות החילוץ. כזכור, טיסות החילוץ נעשות כתוצאה מסגירת השמיים של ישראל, עקב העלייה בתחלואת הקורונה במדינה.

גורמים בממשל ביידן העבירו מסר לישראל שבו נאמר: "למה אתם צריכים משבר עם הממשל חדש? אפשרו למטוסים שלנו לטוס לישראל". הדברים מגיעים גם על רקע התחמקותה של דוברת הבית הלבן, ג'ן סאקי, בנוגע לתפיסתה של ארה"ב את ישראל כבת ברית.

בישראל חוששים שעוד מדינות, בהן גם בריטניה, ילכו בעקבות האמריקאים ויאיימו לעצור את הטיסות הישראליות. מחר תכנס שרת התחבורה מירי רגב ישיבת חירום עם כל הגורמים הרלוונטיים כדי למצוא פתרון למשבר.