דוברת הבית הלבן התחמקה מלענות אם ישראל בעלת ברית חשובה

לאחר שנשאלה על העובדה שנתניהו וביידן טרם שוחחו, ג'ן סאקי נשאלה אם ישראל וסעודיה הן בעלות ברית חשובות של ארה"ב, אך לא סיפקה תשובה ברורה. עם זאת, ציינה: "יש לנו מערכת יחסים ארוכה וחשובה עם ישראל"

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 13/02/21 20:46 א באדר התשפא

דוברת הבית הלבן התחמקה מלענות אם ישראל בעלת ברית חשובה
הבית הלבן, צילום: shutterstock

דוברת הבית הלבן ג'ן סאקי התייחסה במהלך מסיבת עיתונאים אמש (ו') למדיניות הממשל של הנשיא הנכנס ג'ו ביידן בנוגע לישראל, ומתוך כך לשיחה המתמהמהת עם ראש הממשלה.

הדוברת התחמקה מלהגדיר את ישראל כבת ברית חשובה של ארה"ב, כאשר נשאלה: "האם את יכולה להסביר מה הממשל מנסה להשיג במזרח התיכון? למשל, האם הוא עדיין רואה בישראלים ובסעודים בני ברית חשובים?", היא השיבה: "יש תהליכים מתמשכים ותהליכים פנים-ממשלתיים שמתרחשים. אישרנו פגישה בין-ממשלתית רק בשבוע שעבר כדי לדון במגוון נושאים שקשורים למזרח התיכון. אני חושבת שצריך לתת לתהליכי המדיניות האלה להתגבש לפני שנציג מה יהיו גישות הביטחון הלאומי שלנו במגוון נושאים".

העובדה שהנשיא ג'ו ביידן טרם שוחח עם ראש הממשלה בנימן נתניהו, עלתה בתדרוך בכמה שאלות שונות וסאקי נשאלה מדוע עדיין לא שוחחו, ומתי תתקיים שיחה כזו. "אין לי תאריך מדויק או ציר זמן לתת", השיבה. "אני יכולה להבטיח שהוא ידבר עם ראש הממשלה בקרוב, והוא מצפה לעשות זאת".

כשנשאלה אם ביידן לא משוחח עם נתניהו בכוונה, השיבה הדוברת בשלילה: "הוא לא מתעלם במכוון מנתניהו. הם מכירים שנים רבות וישוחחו בקרוב, ביידן מצפה לשוחח איתו. יש לנו מערכת יחסים ארוכה וחשובה עם ישראל. אנחנו כאן רק שלושה שבועות וחצי".

(השבעת ביידן לנשיא ארה"ב ה-46)

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן