סמוטריץ': "לקבוע שרק מי שחוסן יוכל להיכנס למקומות ציבוריים - אפשר ודאי"

יו"ר מפלגת הציונות הדתית אומר כי במדינה דמוקרטית הממשלה לא יכולה לחייב את אזרחיה להתחסן, אבל צריכה לחוקק חוק הקובע שמי שלא התחסן "יישא בעלויות הטיפול הרפואי בו במידה ויחלה בקורונה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/02/21 10:18 כז בשבט התשפא

סמוטריץ': "לקבוע שרק מי שחוסן יוכל להיכנס למקומות ציבוריים - אפשר ודאי"
סמוטריץ', צילום: Oren Ben Hakoon/POOL

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', התייחס הבוקר (ג') בחשבון הטוויטר למבצע חיסוני הקורונה, ותמה מדוע הממשלה לא מחוקקת חוקים בנושא. "לא מבין את ההתנהלות של הממשלה סביב החיסונים", כתב.

סמוטריץ' כתב על החיסונים כי "ברור שהם הבסיס ליכולת לחזור לשגרה ולהשתקם מנזקי הקורונה. אז אולי בדמוקרטיה אי אפשר להכריח אנשים להתחסן, אבל לקבוע שרק מי שחוסן יוכל להיכנס למקומות ציבוריים ולביה"ס, לצאת ולהיכנס לארץ וכד', אפשר ודאי".  סמוטריץ' הוסיף: "מי שלא רוצה להתחסן שישב בבית ולא יפגע בכולנו".

עוד הציע יו"ר הציונות הדתית: "אפשר גם לקבוע שמי שלא מתחסן יישא בעלויות הטיפול הרפואי בו במידה ויחלה בקורונה. הממשלה צריכה לחוקק עוד היום חוק כזה ולהתחיל להחזיר את המחוסנים לשגרת חיים נורמלית. אנחנו נתמוך בכנסת. וכמובן, הסברה, הסברה, ועוד הסברה. זה הרבה יותר זול מיום אחד של סגר".

ובתוך כך, שר הבריאות יולי אדלשטיין ציין הבוקר בחשבון הטוויטר שלו כי "למעלה מ 3,500,000 מיליון איש התחסנו בישראל עד היום, מתוכם 2,157,000 קיבלו גם את החיסון השני. אתמול התחסנו 122,000". אדלשטיין הוסיף: "כדי לחזור לשגרה אנחנו חייבים את כולכם, לכו להתחסן".