פיתוח התרופה לקורונה: "יכול לשנות את גורל האנושות"

ראש הממשלה נתניהו נפגש עם מנהל הפרויקט המחקרי לפיתוח תרופה לנגיף הקורונה, פרופ' נדיר ארבר, שהציג לו את התקדמות הפרויקט ועדכן בשלבי הניסוי, שנמצא במצב מתקדם

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 08/02/21 21:50 כו בשבט התשפא

פיתוח התרופה לקורונה: "יכול לשנות את גורל האנושות"
מחלקת קורונה, אילוסטרציה, צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (ב') בלשכתו עם מנהל הפרויקט המחקרי לפיתוח תרופה לנגיף הקורונה פרופ' נדיר ארבר וקיבל עדכון על התקדמות פיתוח התרופה הנמצאת בשלבי הניסוי במרכז הרפואי איכילוב.

כמעט 100% הצלחה לתרופה ישראלית לקורונה שנוסתה על עשרות חולים

בפגישה השתתפו גם מנכ"ל המרכז הרפואי איכילוב פרופ' רוני גמזו ומנהלת המעבדה בה מתקיים הניסוי לתרופה EXO-CD24 ד"ר שרון שפירא. נתניהו שמע מהם על ייחודיות התרופה, אשר ניתנת לחולים הסובלים מסערת ציטוקינים, שלב מתקדם במחלה, ועל היכולת שלה להציל חיים.

"אם זה יצליח זה דבר ענק, פשוט דבר ענק", אמר נתניהו בפגישה. "זה בעל משמעות עולמית. זה נהדר. אני מאחל לכם הצלחה, אם אתם צריכים משהו תגידו, ונעזור לכם. הדבר הקטן הזה יכול לשנות את גורל האנושות. זה נהדר. הלוואי".

בהמשך שוחח נתניהו על כך עם ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטאקיס שהביע בנושא עניין רב ואף הציע שבית החולים המרכזי ביוון יקח חלק בניסויים הקליניים כחלק משיתוף הפעולה בין המדינות. פרופ' נדיר ארבר ציין שמדובר בחשיבה מחוץ לקופסה והסביר שניתן לייצר את התרופה במהירות וביעילות.