כמעט 100% הצלחה לתרופה ישראלית לקורונה שנוסתה על עשרות חולים

התרופה הישראלית שפותחה באיכילוב נוסתה לראשונה בבני אדם. אצל 29 מתוך 30 החולים המטופלים, המצב הרפואי השתפר תוך יומיים-שלושה ולאחר עוד מספר ימים הם שוחררו לביתם

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 04/02/21 21:18 כב בשבט התשפא

כמעט 100% הצלחה לתרופה ישראלית לקורונה שנוסתה על עשרות חולים
צילום: Tomer Neuberg/Flash90

האם התרופה לקורונה נמצאת בישראל? תרופה חדשנית מצילת חיים שפותחה במרכז הרפואי איכילוב בתל אביב, ריפאה מעל 96% מהחולים שקיבלו אותה. הטכנולוגיה נוסתה לראשונה בבני אדם, בפאזה קלינית ראשונה.

על פי הדיווח ב"כאן חדשות" הערב (ה'), מדובר בחומר יעיל וזול יחסית, EXO-CD24, שבדרך כלל קשור לתחום חקר הסרטן. את החומר נתנו ל-30 חולי קורונה במצב ביננוי וקשה, ממש רגע לפני שמהערכת החיסונית שלהם קורסת ותוקפת את הגוף. התרופה פותחה על בסיס מחקרים רבי שנים במעבדתו של פרופסור נדיר ארבר, באיכילוב. התכשיר כאמור, מיועד לחולים בינוניים-קשים, כדי למנוע את ההידרדרות למצב קשה.  

עד כה, התרופה נוסתה בהצלחה מרובה על 30 מטופלים במצב קשה. אצל 29 מתוכם, המצב הרפואי השתפר תוך יומיים-שלושה, ומרביתם השתחררו ימים ספורים לאחר קבלת התכשיר. גם החולה ה-30 השתחרר מבית החולים, אך מאוחר יותר.

באיכילוב מגישים בקשה לוועדת הלסינקי לניסויים רפואיים ולמשרד הבריאות, בכדי להאריך את הניסוי לעוד כמה עשרות חולים, ובבקשה לנסות על חולים נוספים פלצבו, טיפול דמה. על פי הדיווח, ככל הנראה האישור יינתן בקרוב.