המערכת הפוליטית סוערת בעקבות משפט נתניהו: "יום קשה למדינת ישראל"

התייצבות ראש הממשלה להמשך הדיון בעניינו בבית המשפט מעוררת את המערכת הפוליטית | "אני מצפה שבית המשפט ידחה את דיוני ההוכחות עד אחרי הבחירות", אמרה השרה מירי רגב, לעומת יו"ר תקווה חדשה שדרש: "זה נושא שפוליטיקאים מכל הצדדים לא צריכים להתערב בו"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 08/02/21 11:22 כו בשבט התשפא

המערכת הפוליטית סוערת בעקבות משפט נתניהו: "יום קשה למדינת ישראל"
השרה מירי רגב, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

המערכת הפוליטית גועשת בעקבות הגעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו היום (ב') לבית המשפט המחוזי בירושלים וישיבתו על ספסל הנאשמים. נתניהו ביקש אתמול מתומכיו שלא להגיע לבית המשפט בשל הקורונה, אך חברי מפלגתו מיהרו לפרסם הודעות תמיכה. 

"ראש הממשלה נתניהו, אנחנו אמנם לא איתך פיזית, אך אנחנו איתך מרחוק - מחזקים אותך, ותומכים בך", אמרה שרת התחבורה מירי רגב והוסיפה כי, "אני מצפה שבית המשפט ידחה את דיוני ההוכחות עד אחרי הבחירות על מנת למנוע התערבות בתהליך הבחירות. כמו רבים בציבור אני מאמינה בחפותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ומאמינה שגם תוצאות הבחירות יביאו זאת לידי ביטוי, עם ניצחון הליכוד בלמעלה מ-40 מנדטים".

גם יו"ר תקווה חדשה גדעון סער התייחס למשפט ואמר: "זה יום קשה לכולם וזה יום קשה למדינת ישראל. זה נושא שפוליטיקאים מכל הצדדים לא צריכים להתערב בו. צריך לאפשר לנהל את ההלוך השיפוטי בלי התערבות פוליטית משום צד שהוא ובלי שום סוג של לחצים פוליטיים". 

יו"ר עוצמה יהודית והמועמד ברשימת הציונות הדתית לכנסת, עו"ד איתמר בן גביר אמר: "משפטו של ראש הממשלה הבוקר הוא תוצאה של הפקרת שלטון החוק במשך שנים ארוכות בידי מפלגות השמאל, שהעניקו כוח אדיר לפרקליטות וליועץ המשפטי לממשלה. בכנסת הקרובה נפסיק את שלטון הפקידים ואת הכוח הבלתי מוגבל של היועץ המשפטי לממשלה. כמו כן נגן על מעמדו של ראש הממשלה ונחוקק חוק צרפתי כיאה למדינה דמוקרטית אשר מאפשרת לראש הממשלה לתפקד".