הרב יעקב מדן על ההסכם עם בן גביר: הצהירו כי אתם מתנגדים לתקיפת שוטרים וערבים חפים מפשע

"רוב נוער הגבעות הוא נוער ציוני מצוין שעושה את עבודתו נאמנה ועוסק בציונות אמיתית, בגאולת והצלת קרקעות המדינה מפני גזילה פלסטינית, אך חשוב שכל חברי הרשימה יביעו התנגדות נחרצת כנגד תקיפות פיזיות ומילוליות של שוטרים בכל מצב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/02/21 12:11 כב בשבט התשפא

הרב יעקב מדן על ההסכם עם בן גביר: הצהירו כי אתם מתנגדים לתקיפת שוטרים וערבים חפים מפשע
איתמר בן גביר, צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

אמש (רביעי) רגע לפני שהתכוון לחתום הסכם איחוד עם יו"ר הבית היהודי חגית משה, ביצע סמוטריץ' תפנית דרמטית ממנה ניסה להימנע לאורך התקופה האחרונה וחתם במחטף על הסכם איחוד בין מפלגתו לבין מפלגת "עוצמה לישראל" בראשות בן גביר. הסכם שמותיר כרגע, על פי הסקרים, את מפלגת הבית היהודי מחוץ לכנסת. חגית משה עדיין מנסה לגשש את דרכה בבחירות הקרובות. 

בבית היהודי מהומה רבה, בכירים התבטאו על כך שבצלאל סמוטריץ' עשה עליהם מהלך מלוכלך, וכאלה שאומרים שאם חגית משה תחבור לכהניסטים הם לא מתכוונים להצביע לרשימה המאוחדת. 

"ההסכם בין סמוטריץ' לבן גביר יכול להיות לברכה בציונות הדתית "אמר הבוקר הרב יעקב מדן, ראש ישיבת הר עציון לכיפה. אך הוסיף והסתייג כי הוא מברך על כך "אך ורק אם יעוגן במסמך שיחתמו עליו ראשי עצמה יהודית באופן בהיר, עקרוני ולא מתפשר. במסמך ייכתב וייחתם בצורה הכי מפורשת שכל חברי הרשימה המשותפת מתנגדים בכל מקרה לתקיפת שוטרים פיזית ומילולית ומתנגדים בכל מצב לתקיפה והתנכלות לערבים חפים מפשע".

הרב מדן מדגיש כי "רוב נוער הגבעות הוא נוער ציוני מצוין שעושה את עבודתו נאמנה ועוסק בציונות אמיתית, בגאולת והצלת קרקעות המדינה מפני גזילה פלסטינית" וכי בן גביר הביע עמדה ברורה בעניין זה בעבר, אך לדבריו זה לא מספיק "חשוב מאוד שהמפלגה על סך כל מרכיביה יביעו עמדה ברורה מאוד בנושא ויישרו קו בעניין, עמדה זו צריכה להיות נחרצת הרבה יותר."

לשאלתינו האם יו"ר הבית היהודי, חגית משה, צריכה להצטרף לסמוטריץ, בן גביר ומפלגת נעם? אומר הרב מדן "זה יהיה ראוי מאוד אם היא תחתום איתם רק לאחר שיחתם מסמך העקרונות הנזכר בידי כל השותפים, כולל אנשי עצמה יהודית. אך אני לא יכול להשיא לה עצות".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן