מליאת הכנסת אישרה את סגירת נתב"ג והמעברים היבשתיים

ברוב של 5 חברי כנסת וללא מתנגדים, עברה בשלוש קריאות הצעת החוק לסגירת כל המעברים לישראל לשבועיים הקרובים. החוק מחייב הצגת בדיקת קורונה שלילית לנוסעים ואנשי הצוות גם בישראל. "זו סכנה ממשית לעלייה בתחלואה ובתמותה. חשוב לנקוט פעולות שימנעו כניסה של וריאנטים למדינה" נאמר בהסבר לחוק

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 04/02/21 07:24 כב בשבט התשפא

מליאת הכנסת אישרה את סגירת נתב"ג והמעברים היבשתיים
בדיקות קורונה בנתב"ג, צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

מליאת הכנסת אישרה הלילה (ד') באופן סופי ולאחר שלוש קריאות, את הצעת החוק לסגירת נמל התעופה בן גוריון והמעברים היבשתיים, ברוב מוחץ של חמישה חברי כנסת וללא מתנגדים. התקנות שיגבילו את הכניסה והיציאה יהיו בתוקף לתקופה שלא תעלה על 14 ימים, בעוד שהתקנות הנוגעות לחיוב בדיקות קורונה יהיו בתוקף ל-28 ימים.

על פי ההצעה יוחמרו תנאי הכניסה לישראל, הנוסעים ואנשי הצוות יחויבו בהצגת בדיקת קורונה שלילית טרם עלייתם למטוס גם בישראל. כמו כן, תוסמך הממשלה למנוע כניסה ארצה של אזרחים חולי קורונה למעט נסיבות מיוחדות ובאישור מנכ"ל משרד הבריאות. הממשלה תוסמך להתקין תקנות שיחייבו ביצוע והצגת בדיקות קורונה בכניסה לישראל גם במעברים היבשתיים. 

תתאפשר יציאה מהארץ למי שיוצא מישראל למקום מגורים קבוע אף אם הוא מקום חדש. מי שיש לו שני בתים קבועים בארץ ובחו"ל לא יוכל לדלג ביניהם. מי שהתקבל לגביו ממצא חיובי לא יהיה רשאי להיכנס לישראל אלא לפי אישור שקיבל ממנכ"ל משרד הבריאות בנסיבות מיוחדות.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "מדינת ישראל מתמודדת כיום עם גל תחלואה שלישי, החמור ביותר שהיה מתחילת המגפה. בגל הנוכחי מספר החולים המאומתים הגיע לשיא של מעל עשרת אלפים חולים מאומתים ליום. קיים עומס אדיר בקופות החולים ובבתי החולים ושיאי תחלואה קשה שלא נראו כמותם, וזאת במקביל למבצע החיסונים האינטנסיבי. 

"כבר בתחילת ההתמודדות עם נגיף הקורונה עלה הצורך בהטלת המגבלות על חוזרים לישראל מחו"ל בשל התחלואה מחוץ לישראל וכדי למנוע התפשטות של הנגיף בישראל והחמרה של רמת התחלואה במדינה כתוצאה מחזרתם של חולי קורונה מחו"ל. בתקופה האחרונה הצטרפו לחששות אלה חששות מזנים שונים של הנגיף.

"לעמדת גורמי המקצוע במשרד הבריאות, כאשר מדובר בווריאנט, מספיקה חדירה של מקרה אחד לישראל כדי ליצור התפרצות, התפשטות ובהמשך נזק בריאותי מהותי לאוכלוסיית ישראל. כניסה לישראל של וריאנט העלול לגרום לעמידות בפני החיסון יוצרת חשש משמעותי להחמרה בהתפשטות הנגיף ובתחלואה ממנו בישראל וכמו כן שלילת האפקטיביות של החיסונים לבלימתה. וריאנט של הנגיף עלול אף לאיים בהדבקה חוזרת בקרב מחלימים. זו סכנה ממשית לעלייה בתחלואה ובתמותה וסכנה ממשית לבריאות הציבור בישראל, ויש לנקוט צעדים מהירים כדי לבלום אותה. מאחר שהזיהוי של וריאנט במדינה מגיע באיחור, לאחר שכבר הייתה הדבקה בתוך המדינה, חשוב לנקוט פעולות מניעה שימנעו אפשרות כניסה של אותם וריאנטים למדינה".