מהומה בבית היהודי: "אם חגית תחבור לבן גביר לא יצביעו לה"

במרכז הבית היהודי התעוררה מהומה לאחר החיבור מאחורי הגב של בן גביר וסמוטריץ'. חברי המרכז המומים וכואבים: "עשו לנו תרגיל מסריח" ותקפו: "ידענו שהוא מסוכן". בינתיים משה מבקשת שיתנו לה את ההסמכה לקבוע את החיבורים, אך רבים במרכז חוששים מחיבור לימין קיצוני

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 03/02/21 21:00 כא בשבט התשפא

מהומה בבית היהודי: "אם חגית תחבור לבן גביר לא יצביעו לה"
חגית משה במטה הבית היהודי , צילום: ללא

הבית היהודי כמרקחה לאחר שמפלגת הציונות הדתית חתמה הסכם לריצה משותפת עם עוצמה יהודית ונעם והותירה את הבית היהודי מאחור. במרכז הבית היהודי מתנהלת ישיבה נסערת על שנשארו מאחור במשא ומתן, ועל המרכז להכריע על המשך הריצה של המפלגה. חגית משה פנתה אל חברי המרכז בבקשה לתת לה את הסמכות להכריע עצמאית על הסכם המשא ומתן. אלא שהדעות בנושא חלוקות בתוך המרכז הפגוע.

בראיון לכיפה סיפר אחד הבכירים במפלגה כי מראש המליצו לחגית משה להיזהר מסמוטריץ': "ידענו אנשי השטח כי סמוטריץ' הוא מסוכן ושכל הדיבורים על חיבורים של כלל הזרמים הוא מזויף". לפי אותו הבכיר הם כואבים על כך שלא הסכימו במפלגה להצעה של בנט וימינה ונאלצו להישאר בחוץ, לאחר שניתנה להם הצעה טובה. "כעת חגית תבקש אישור שניתן לה הסמכה, אני מאמין שהיא תקבל את ההסמכה, למרות שאני התנגדתי. צריך להשאיר את ההחלטה לאנשי המרכז" אומר אותו בכיר.

"אנחנו לא מוכנים לחבור לבן גביר בכל מקרה" הוא קובע, "אם חגית תחבור לבן גביר המצביעים של המפלגה לא יצביעו לה בבחירות הקרובות". מבחינת מספר חברי המרכז חיבור לעצמה יהודית תצייר את המפלגה כימינית קיצונית, דבר שלא יתקבל עבורם. 

אם חגית תחליט לחבור לבן גביר אתה באופן אישי תצביע לה?

"אני לא מוכן לענות על זה".

"סמוטריץ' לא הוגן ולא ישר"

בכל מקרה במרבית הבית היהודי רואים את בצלאל סמוטריץ' כ"נבל" המרכזי בסיפור. אביהוא בן משה יו"ר מרכז הבית היהודי ברמת גן אמר לכיפה: "לא יודע איך לכנות את מה שעשו לנו - תרגיל מסריח". עוד הוסיף: "לפעול במקביל בשני משא מתן ולמרוח את הבית היהודי שלא יעשה חיבורים אחרים, רק כדי לחתום עם בן גביר ונעם מאחורי הגב, זה דבר שלא יעשה למי שרוצה להוביל את הציונות הדתית". על סמוטריץ' הוסיף ותקף: "לא הוגן ולא ישר". 

יש מי שיגיד שהגלגל הסתובב אחרי שהבית היהודי נטש את בן גביר, עכשיו אתם ננטשתם על ידו?

"מנהיגות אמורה להיות באמת ובאמונה ולא בתרגילים ועקיצות, ותרגיל שמתגלה 24 שעות לפני סגירת הרשימות יש בזה משהו לא הגון. הדברים שעשה הרב רפי בעבר זה לא שייך להנהגה החדשה, מי שעומדת בראש הבית היהודי זו חגית משה ואין לה שום היסטוריה של שקר וכזב. היא נבחרה בהוגנות וביושרה, בצורה דמוקרטית, והיא באה באמת ובתמים למשא ומתן הזה מול סמוטריץ'. הערב גילינו לאן הוא הוליך אותה, הוא הוליך אותה בכחש ובכזבים. לגלות זאת אחרי שבועיים של משא ומתן לא נותר לך דבר אלא להשתאות מול נטישת הערכים".