המלצות משרד הבריאות: "טייק אווי" והפעלה חלקית של מערכת החינוך - בערים ירוקות וצהובות בלבד

לקראת ישיבת הממשלה, משרד הבריאות העביר את המלצותיו ליציאה מהסגר השלישי, תוך הארכתו עד ליום ראשון הקרוב. בין ההמלצות: פתיחת הגנים, הכיתות הנמוכות וי"א-י"ב, וכן התרת "טייק-אווי" ועסקי "אחד על אחד" - כל זה, בערים ירוקות וצהובות בלבד

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 03/02/21 17:09 כא בשבט התשפא

המלצות משרד הבריאות: "טייק אווי" והפעלה חלקית של מערכת החינוך - בערים ירוקות וצהובות בלבד
לימודים בתקופת הקורונה. אילוסטרציה, צילום: Miriam Alster/FLASH90

אחרי שהסגר השלישי כבר הוארך עד ליום שישי הקרוב, הממשלה תתכנס הערב (ד') כדי לדון בדרכי החזרה לשגרה והיציאה מהסגר, בדגש על הפעלת המשק ומערכת החינוך. משרד הבריאות מצדד בהארכת הסגר ביומיים נוספים, עד ליום ראשון בחצות.

לפי תכנית משרד הבריאות, מערכת החינוך תחזור לפעילות רק בערים הירוקות והצהובות, ורק בגני הילדים ובכיתות הנמוכות, כמו כן גם כיתות י"א עד י"ב, יוכלו לחזור ללימודים, בעקבות העובדה שהם כבר חוסנו או נמצאים בתהליכי חיסון. משרד הבריאות יסרב לחזרה מערכת הבריאות בערים אדומות.

סעיף נוסף באסטרטגיית היציאה של המשרד היא פתיחת המסחר בערים ירוקות וצהובות, התרת טייק-אווי ממסעדות, פתיחת עסקים שאופן העבודה בהן מאפשר את הימצאותם של עד שני אנשים באותו חלל, כמו מספרות. בנוסף, תימשך הגבלת ההתקהלות על של עד עשרה אנשים במרחב הפתוח ועד חמישה בחלל סגור.

הבוקר (ד') הנחה מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי לאפשר פתיחת החיסונים לכל הציבור מגיל 16, החל ממחר, והורה לקופות החולים לאפשר זימון תורים לכלל האוכלוסייה החל ממחר בבוקר.