היום: הקרב על הארכת הסגר. הגנים צפויים להיפתח בשבוע הבא

שרי הממשלה ידונו בדרישת משרד הבריאות להאריך את הסגר עד ליום ראשון, כשבכחול לבן צפויים להתנגד ולהציג תכנית משלהם לפתיחה. על פי מתווה משרד הבריאות, גני הילדים ייפתחו ראשוניפ,

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 03/02/21 07:46 כא בשבט התשפא

היום: הקרב על הארכת הסגר. הגנים צפויים להיפתח בשבוע הבא
תור לחנות בירושלים אחרי פתיחת המסחר, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ישיבת הממשלה צפויה להתכנס היום (ד') ולדון בנתוני התחלואה ובמתווה ליציאה מן הסגר. במשרד הבריאות יציגו עמדה, בה תומך ראש הממשלה נתניהו, לפיה יש להאריך את הסגר, שאמור להסתיים ביום שישי בשעה 7:00, עד ליום ראשון, כדי להשיג עוד מאות אלפי מתחסנים לפני הפתיחה. מנגד, שרי כחול לבן צפויים להתנגד להארכה, ויציגו מתווה משלהם.

נתניהו על הסגר: "נתחיל בפתיחה הדרגתית כבר בשבוע הבא"

משרד הבריאות צפוי להציג מתווה ליציאה מן הסגר, לפיו היציאה תתחיל בהדרגה מיום ראשון הקרוב, כשהראשונים להיפתח יהיו גני הילדים, במקביל לפתיחה מצומצמת של המסחר. טרם ברור האם במשרד הבריאות יסכימו לפתיחת חנויות הרחוב כבר בשבוע הבא, או רק לפתיחה של שירותים 'אחד על אחד' כמו מספרות ומכוני קוסמטיקה.

שר הבריאות אדלשטיין אמר הבוקר בגלי צה"ל כי "היציאה מהסגר בשבוע הבא תהיה הדרגתית. בהמשך נוכל להשתמש בתו הירוק, באותה תעודת מתחסן, כדי לפתוח תחומים שלא חלמנו עליהם עד מבצע החיסונים - כמו בתי מלון".

מנגד, בכחול לבן צפויים להציג מתווה משלהם, שיכלול ארבע דרישות עקרוניות, ועל פיהן קביעת מתווה יציאה מן הסגר:
1. מבצע ממוקד להגברת שיעור המתחסנים בגילאי אוכלוסיית הסיכון לאור הקיפאון בקצב ההתחסנות שלהם.
2. לקבוע מתווה לפתיחה ירוקה (עם תעודת מחוסן, בדיקה שלילית או תעודת מחלים) שיתמרצו את קצב ההתחסנות. 
3. צוות ממשלתי שיפעל לייעול העומס על בתי החולים שיפעל על בסיס נתונים ויכולת לרתום משאבים כגון בתי חולים פרטיים לחיים לצד הקורונה. 
4. סגר מלא והרמטי על כלל הערים האדומות.

על בסיס העקרונות בכוונת גנץ וכחול לבן לדרוש שהחל מיום שישי תוסר מגבלת ה-1,000 מטר לצד המשך ההגבלות על התקהלויות, ובמקביל החזרת מגזר השירותים 1X1, טייק אווי והצימרים לאירוח משפחות גרעיניות.

דרישות כחול לבן לפתיחת הסגר:

החל מיום א' מתווה לפתיחה הדרגתית ואחראית שתתמרץ התחסנות ותקל באזורים ירוקים:
- פתיחת מקומות עבודה ללא קבלת קהל.
- החזרת הספורט המקצועני.
- פתיחת שמורות הטבע וגנים לאומיים ואתרים ולקבוצות גדולות בתו ירוק.
- פתיחת החינוך במתווה לגיל הרך.
מיד עם האפשרות להפעיל תו ירוק:
פתיחה של ענפי הכלכלה עבור צרכנים שקיבלו תעודת מתחסן, בדיקה שלילית או מחלימים: מסחר, תיירות ותרבות.
בנושא החינוך- המשך פתיחת מערכת החינוך לפי מתווה שיסוכם על ידי משרד החינוך. 
כמו כן יוצג מתווה לפתיחת נתב"ג בהתאם לנתוני התחלואה והתגברות על המוטציה.

לראשונה מזה שבועיים: פחות מ-300 מונשמים

נתוני התחלואה מוסיפים להיות גבוהים במיוחד, אך בהמשך לאתמול, מסתמנת מגמה של ירידה מתונה בתחלואה הקשה. אמש נערכו 88,503 בדיקות, ונמצאו חיוביים 7,919 נדבקים חדשים, בשיעור חיוביים שמוסיף להיות גבוה במיוחד של 9.3%.

עם זאת, מספר החולים קשה מוסיף להיות נמוך - באופן יחסי לשבועות האחרונים - ועומד על 1,074 חולים במצב קשה. 1,789 חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים, ו-292 זקוקים להנשמה, כשזו הפעם הראשונה מאז ה-19 בינואר שמספר המונשמים יורד מ-300.
מאז אמש מתו 71 חולי קורונה בישראל, ומספר המתים הכולל עומד על 4,888. 

מנגד, מבצע החיסונים נמצא בהאטה משמעותית, ובקופות החולים מדווחים מדי יום על מתחמי חיסונים ריקים ומנות חיסון שנזרקות, ודורשים ממשרד הבריאות לאפשר את פתיחת האפשרות להתחסן לכלל האוכלוסייה. 

אתמול בוצעו 117 אלף חיסונים בסך הכל, וכ-70 אלף מתוכם במנה הראשונה, היעד של משרד הבריאות עומד על ביצוע רבע מיליון חיסונים ביממה. בסך הכל עומד מספר  המתחסנים על 3,236,859 במנה ראשונה, ו-1,855,071 מתחסנים במנה השנייה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן