הפרקליטות הודיעה: לא יהיה הסדר טיעון בניסיון הרצח של שירה איסקוב

לאחר הביקורת החריפה על הניסיון להגיע להסדר הטיעון לאביעד משה, המואשם בניסיון רצח אישתו, הפרקליטות הודיעה כי היא דוחה את ההצעה לחלוטין. איסקוב: "צריך לתת לנפגעות להביע את עמדתן"

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 02/02/21 19:26 כ בשבט התשפא

הפרקליטות הודיעה: לא יהיה הסדר טיעון בניסיון הרצח של שירה איסקוב
צילום: צילום מסך, ערוץ הכנסת

הפרקליטות הודיעה הערב (ג') לעורכי דינו של אביעד משה, המואשם בניסיון רצח אשתו שירה איסקוב, כי היא דוחה מכול וכול את ההצעות להסדר טיעון שהועלו על ידם. נקבע כי משפטו של משה יהיה בסוף החודש בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, ואיסקוב תעיד בו.

בהודעת הפרקליטות צוין: "מדובר בכתב אישום חמור והפרקליטות תעמוד על הרשעה וענישה ההולמות את נסיבות המקרה". פרט לעבירות של ניסיון רצח וחבלה חמורה בנסיבות מחמירות, מואשם משה גם בעבירה של התעללות בקטין או בחסר ישע מאחר שבנם של השניים היה לצידה של איסקוב בעת שהותקפה באכזריות.

ההחלטה של הפרקליטות מגיעה לאחר שעלתה אפשרות להגיע להסדר טיעון שבו ייגזרו על הנאשם 25 שנות מאסר בפועל. סנגורו של משה מטעם הסנגוריה הציבורית ביקש עונש מקל, אך הפרקליטות דחתה את הצעתו.

לאחר הפרסום על המשא ומתן בין הצדדים, ספגה הפרקליטות ביקורת חריפה, משום שמדובר בתיק עם ראיות למכביר ושקיים אינטרס ציבורי לנהל אותו בבית המשפט עד תומו.

איסקוב, ששרדה את ניסיון הרצח בערב ראש השנה האחרון, ועדיין נמצאת בטיפולים בעקבות הפגיעה הקשה, דיברה אתמול דרך הזום בדיון בוועדה למעמד האישה בכנסת, שעסק בהסדרי טיעון במקרים של אלימות במשפחה.

"כשמתחילים משא ומתן להסדר טיעון, לקורבן אין שום דעה בנושא", אמרה איסקוב. "אין לה יכולת להביע דעה בכלל. אם הפרקליטות או הסנגור הסכימו על העונש זה מספיק והעסקה נחתמת. אף אחד לא יבוא וישאל את דעתי או דעה של מישהי אחרת. אנחנו נצטרך לקבל את זה, וזה משהו שלא מתקבל על הדעת".

איסקוב הסבירה כי "הקורבן צריכה לחשוש לחייה במשך שנים, כי כשהגבר האלים הזה ישתחרר זה לא משנה לאף אחד. מבחינתם, העסקה אושרה ונחתמה על ידי שני הצדדים וממשיכים לתיק הבא. לאף אחד לא אכפת ולא חושב על הפחד שהקורבן ממשיכה לחיות איתו. מה יהיה אז, מי יגן עליה? צריך לשנות פה את היוצרות ולתת לנפגעות להביע את עמדתן ואת הסכמתן להסכם הטיעון שבו הן נפגעות, כדי שירגישו ביטחון ושצועדים איתן את הדרך הקשה".

איסקוב שאלה את חברי הכנסת: "למה צריך לעבור את זה שוב ושוב? כבר נתתי את העדות שלי במשטרה לחוקרת, למה עוד פעם צריך לבוא ולהישאל על כל כך הרבה שאלות ודברים כואבים? למה אני עוד פעם צריכה לראות את האיש הזה שניסה לרצוח אותי ואמר לי את לא תהיי האימא של הילד שלך? בעל כורחי הפכתי לסמל במאבק לאלימות נגד נשים".