מחבר הספר 'תורת המלך' הורשע בהסתה לאלימות

הרב יוסף אליצור, שכתב את ספר ההלכה השנוי במחלוקת יחד עם הרב יצחק שפירא, הורשע בבית המשפט המחוזי בהסתה לאלימות, בגין שני מאמרים שכתב בשנת 2013, ששיבחו את מבצעי 'תג מחיר'

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 02/02/21 13:48 כ בשבט התשפא

מחבר הספר 'תורת המלך' הורשע בהסתה לאלימות
הרב יוסף אליצור, צילום: רוני שוצר, פלאש 90

הרב יוסף אליצור, ממחברי הספר 'תורת המלך', הורשע היום (ג') בבית המשפט המחוזי בפתח תקווה בהסתה לאלימות. ההרשעה הגיעה בגינם של שני מאמרים שכתב הרב אליצור בשנת 2013 באתר 'הקול היהודי', בהם שיבח את מבצעי פעולות 'תג מחיר'.

את התביעה נגד הרב אליצור הגישו התנועה הרפורמית וארגון 'תג מאיר'. השופטת אליאנא דניאלי כתבה בפסק הדיו כי "אליצור ברר את מילותיו, והעביר לקוראיו - חרף הזהירות הלכאורית - את המסר המסית".

בתנועה הרפורמית בירכו על ההרשעה ואמרו כי "הרשעתו של הרב אליצור שולחת מסר מוסרי ויהודי ברור לפיו גזענות אינה יהדות. נמשיך לעקוב אחר רבנים מסיתים כדי לוודא שאין לרבנים משרתי ציבור חסינות מפני העמדה לדין על הסתה לגזענות ואלימות".

ב'תג מאיר' בירכו גם הם על ההרשעה: "פורום תג מאיר מברך על החלטת בית המשפט להרשיע את הרב יוסף אליצור בהסתה לאלימות. מי שהיה אחד ממחברי ספר התועבה "תורת המלך" ומחבר המאמר "ערבות הדדית" הורשע סוף סוף כמסית לאלימות על ידי בית משפט בישראל בעקבות 2 מאמרים מסיתים נוספים שכתב. רבני הימין הקיצוני הם אלו המספקים את הבסיס האידיאולוגי-הלכתי לטרור היהודי ובמינוחו המכובס - "תג מחיר".