לוקחים אחריות: בישיבת מעלה אדומים סגרו את הישיבה

לאחר שהתלמידים היו בישיבה באופן רציף מחנוכה, בישיבה הוחלט כי התלמידים ישובו לבית הוריהם, החזרה לישיבה תהיה לאחר תום הסגר. הרב הבר: "לו"ז הישיבה מתקיים כרגיל, השיעורים הם באותם הזמנים, אלא שהכל מתנהל בצורה מקוונת"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 01/02/21 19:52 יט בשבט התשפא

לוקחים אחריות: בישיבת מעלה אדומים סגרו את הישיבה
לא לוקחים סיכונים. הרב סבתו ראש הישיבה במעלה אדומים, צילום: יעקב נחומי

הסגר בישראל מתארך לו שוב, ועדת החוקה אישרה היום (ב') את הארכת תקנות הסגר עד יום שישי הקרוב. אך בזמן שישנם כאלו שלא נשמעים להנחיות הסגר, בישיבות ההסדר דואגים לשמירת ההנחיות אך גם למצוות כיבוד הורים. אחת מהישיבות הללו היא ישיבת "ברכת משה" במעלה אדומים שהחליטה לסגור את הישיבה, בזמן שהתלמידים ילמדו בביתם. ההחלטה הגיעה לאחר שכלל התלמידים נשארו באופן רציף בישיבה מחנוכה, הוחלט כי התלמידים ישובו לבית הוריהם עד גמר הסגר.

הרב צבי הבר מהר"מים בישיבה מסביר את ההחלטה: "המצב הנוכחי הביא את הנהלת הישיבה להחזיר את התלמידים הביתה אחרי שהות רציפה של 6 שבועות בישיבה, והם ישובו רק לאחר גמר הסגר". התלמידים אמנם שבו לביתם אך הלימוד בישיבה ימשיך להתקיים בצורה מקוונת. לפי הרב הבר התלמידים עברו ללמידה בקבוצות בזום, כאשר הר"מים יכולים להיכנס לכל קבוצה ולהצטרף בעת הצורך. "לו"ז הישיבה מתקיים כרגיל, השיעורים הם באותם הזמנים, אלא שהכל מתנהל בצורה מקוונת".

על אף שנת הקורונה המתמשכת בישיבה זכו לשיעור א' גדול מהרגיל, אך שיעור שנתקל באתגרים שטרם חוו בישיבה בעבר. "מעולם לא היה שתלמידי ישיבה נשארו זמן רציף ארוך כל כך, ועל זה אני משבח את שיעור א' ותלמידי הישיבה" מספר הרב הבר. אך על אף יכולות ההתמדה של התלמידים הקורונה מקשה על הישיבה בהבאת שבו"שים חדשים לישיבה "אנו מקווים שאחרי פורים ניתן יהיה להביא שבו"שים, ושבזמן הקצר שיוותר יגיעו שמיניסטים רבים שיבואו ויירשמו לישיבה" מספר הרב הבר "זה אחד החששות הכי גדולים שלנו"  .