לאחר שעות של דיונים, השרים הכריעו: הסגר הוארך עד לשישי בבוקר

לאחר שעות ארוכות של דיונים סוערים בישיבת הממשלה, השרים הגיעו לפשרה והסגר הוארך עד לשישי בשעה 7:00 בבוקר. בנוסף, אישרו השרים את סגירת נתב"ג ואת חובת בידוד במלונית לכל החוזרים מחו"ל עד ל-7 בפברואר. ביום רביעי דיון נוסף

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 01/02/21 00:02 יט בשבט התשפא

לאחר שעות של דיונים, השרים הכריעו: הסגר הוארך עד לשישי בבוקר
צילום: Nati Shohat/Flash90

ישיבת הממשלה התכנסה הערב (א') ולאחר חמש שעות של דיונים ועימותים, נדמה היה שהשרים לא יגיעו לפשרה. אך דקות ספורות לפני פקיעתו - השרים האריכו את הסגר עד ליום שישי בשעה 7:00 בבוקר. במהלך הישיבה, ראש הממשלה בנימין נתניהו ומשרד הבריאות התעקשו על הארכת הסגר בשבוע נוסף, שר הביטחון בני גנץ התעקש לפתוח את המשק חלקית כבר ביום חמישי - ושני הצדדים ירדו מן העץ עליו טיפסו והגיעו לפשרה המיוחלת.

עוד בטרם הכריעו בסוגיית הסגר, השרים אישרו את המשך סגירת הגבולות היבשתיים. כמו כן, אושרה גם חובת בידוד במלונית לכל החוזרים מחו"ל וסגירת נתב"ג עד ל-7 בפברואר. השרים החליטו על הקמת ועדת חריגים בראשות השר יובל שטייניץ, שתדון במתן היתרים לישראלים לחזור לישראל. 

ביום רביעי הממשלה תתכנס לדיונים נוספים, אך כבר כעת נראה כי מערכת החינוך תפתח חלקית כבר ביום ראשון. ראש הממשלה התייחס לנושא במהלך הישיבה, ואמר: "ביממה האחרונה קיימתי דיונים עם שרי הבריאות והחינוך כדי לאפשר פתיחה מדורגת בימים הקרובים של מערכת החינוך. החל מהחינוך הרך, הכיתות הנמוכות וכמובן תלמידי י"א וי-י"ב שהם במהלך התחסנות. בישיבת המשך שנקיים במהלך השבוע נדון בהמלצות המפורטות בעניין זה". 

בפתח ישיבת הממשלה שנפתחה באיחור של שעה, אמר נתניהו כי זני הקורונה החדשים, מקשים על הורדת התחלואה: "העולם מותקף בעצמה בשבועיים האחרונים ביתר שאת על ידי שתי מוטציות, המוטציה הבריטית והמוטציה הדרום אפריקנית. שיעור התמותה היומי בבריטניה הוא פי שלושה מישראל. מערכת הבריאות במדינות רבות על סף קריסה וגם בישראל מערכת הבריאות שלנו נמצאת במתיחת איברים מקסימלית. לכן, סגרנו את השמיים ראשונים בעולם".

"אנחנו במירוץ מאוד הדוק לחסן כמה שיותר מאזרחי ישראל אל מול התפשטות המוטציות", המשיך נתניהו, "אנחנו יכולים לעשות את החיסון בזכות מיליוני החיסונים שהבאנו ואנחנו מביאים לישראל. אני מקווה שאם לא תהיינה הפתעות נוספות אנחנו נוכל לפתוח את החינוך והכלכלה שלנו בהדרגה. אני קורא לאחרוני המבוגרים, מגיל 50 ומעלה: בואו עכשיו ותתחסנו. אתם מהווים את עיקר התחלואה הקשה ואני מבקש מכם לעשות זאת גם למענכם, למען מערכת הבריאות שלנו וגם למען כל אזרחי ישראל". 

על חוק הקנסות שאושר היום במליאת הכנסת, אמר ראש הממשלה: "כפי שאתם יודעים, אנחנו העלנו היום יחד את הקנסות. הוכחנו במהלך השנה האחרונה, כאן במדינת ישראל, שלמרות הקשיים הגדולים, אנחנו מסוגלים להתמודד עם הקורונה. נכנסנו יחד לקורונה ונצא ממנה יחד".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן