שוב: המונים משתתפים בלוויית רב בירושלים

בפעם השנייה היום, גם אם לא באותה כמות, אלפי חרדים משתתפים בהלוויה של הרב יצחק שיינר שהלך לעולמו לאחר שנדבק בקורונה. במשטרה אומרים כי "שימוש בכוח במצב שהיה היום בתוך שכונה כשהגופה נמצאת ברחוב מסוים - היה מביא לשפיכות דמים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/01/21 22:02 יח בשבט התשפא

שוב: המונים משתתפים בלוויית רב בירושלים
הלווית הרב יצחק שיינר, הערב, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אלפי אנשים משתתפים הערב (א) בהלווייתו של הרב יצחק שיינר, ראש ישיבת קמניץ בירושלים וחבר מועצת גדולי התורה מטעם דגל התורה, שהלך לעולמו בצהריי היום כשהוא בן 98, לאחר שנדבק בנגיף הקורונה לפני כשבוע. לפני כחודש התחסן הרב נגד קורונה במרפאת קופת חולים מאוחדת בגאולה.

הרב שיינר

הרב שיינרצילום: Shlomi Cohen/Flash90

לאחר שבשעות הצהריים, עשרות אלפי בני אדם הגיעו להלווייתו של הרב משולם דוד סולובייצ'יק, ראש ישיבת בריסק, אשר הלך לעולמו אמש בגיל 99 לאחר שחלה גם הוא בקורונה, עלה החשש מתמונות דומות גם הערב. אך למרות מספר המשתתפים הגבוה, התמונות אותן ראינו בצהריים לא צפויות לחזור על עצמן בשל העובדה, שהרב סולובייצ'יק זכה למעמד מיוחד גם אצל הליטאים, גם אצל החסידים וגם אצל הקנאים.

הרב גרשון אדלשטיין, ראש ישיבת פוניבז' בבני ברק ונשיא מועצת גדולי התורה של דגל התורה, הספיד את הרב שיינר מביתו.  בני משפחתו של הרב שיינר אמרו לעיתנואי עקיבא וייס: "אין לנו שליטה על בואם של המשתתפים להלוויה, אבל קוראים להם לשמור על הנחיות משרד הבריאות ולהקפיד על עטיית מסכות. מבנה הישיבה שממנו תצא הלוויה יהיה מאובטח למספר משתתפים קטן בלבד".

המונים גם הערב

המונים גם הערבצילום: Yonatan Sindel/Flash90

מפקד מרחב ציון במשטרה, תנ"צ עופר שומר, התייחס הערב לתמונות מההלוויה שנערכה בצהריים: "מהרגע שנודע לנו שתהיה הלוויה המונית נערכנו במספר מישורים. במישור המבצעי פרסנו כוחות לאורך ציר הלוויה. במישור השני עסקנו בהידברות עם הקהילה שעמדה רק בסיכום אחד: מסלול הלוויה, ובכך מנענו את התערבות של באי הלוויה ביחד עם אזרחים אחרי מנענו הדבקה".

שומר אמר כי המשטרה מנעה הלוויה גדולה אף יותר: "פרסנו מחסומים בכל רחבי הארץ בכדי למנוע הגעה של משתתפים אחרים, גם מבני ברק, תל אביב והדרום וגם מאזור בית שמש. ההערכות של המשטרה יחד עם ההדברות וביחד עם המחסומים - מנעה הגעה המונית יותר להלוויה שגם ככה היתה גדולה".

על חוסר השימוש בכוח, אמר תנ"צ שומר: "שימוש בכוח במצב שהיה היום בתוך שכונה כשהגופה נמצאת ברחוב מסוים היה מביא לשפיכות דמים. כל שימוש באמצעים לפיזור המון היה מביא לבריחה המונית ולהתעמתות ביחד עם המשטרה, כשבסופו של דבר אנשים היו עלולים להידרס. ראינו כבר אירועים כאלה בעבר, ולכן לא נקטנו בשיטת האלה בכדי למנוע פגיעה בחפים מפשע". 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן