היום: הממשלה תדון בהארכת הסגר

בצהריים תתכנס מליאת הכנסת לאישור חוק הקנסות בקריאה שנייה ושלישית, ולאחר מכן תתכנס הממשלה לדון בהארכת הסגר, בכחול לבן מתנגדים להארכה בשבוע נוסף וידרשו זמן קצר יותר, ונראה כי יוחלט על פשרה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 31/01/21 08:04 יח בשבט התשפא

היום: הממשלה תדון בהארכת הסגר
סגר, צילום: נתי שוחט, פלאש 90

התחלואה לא יורדת, והסגר צפוי להיות מוארך. לקראת פקיעת המועד שניתן להארכת הסגר היום (א') בלילה, ממשלת ישראל צפויה להתכנס בשעות אחר הצהריים המאוחרות, ולדון בהארכתו, לאור נתוני התחלואה הגבוהים במיוחד והעומס הכבד והקשה במחלקות הקורונה.

עוד קודם לכן תתכנס מליאת הכנסת, בשעה 14:00, ותדון, ולאחר מכן תצביע, על הצעת החוק להעלאת הקנסות למפרי הסגר בקריאה שנייה ושלישית. מדובר בסיומה המסתמן של הסאגה סביב חוק הקנסות, ולמעשה לניצחון של כחול לבן שסירבה לאשר את קיום ישיבת הממשלה להארכת הסגר לפני אישורו הסופי של החוק.

במשרד הבריאות יבקשו להאריך את הסגר בשבוע נוסף. מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, אמר הבוקר כי יש ירידה במספרי החולים הקשים החדשים והנדבקים, אך היא איטית מאוד. בראיון לכאן חדשות אמר פרופ' לוי כי "התחלואה עדיין קשה. אנחנו יודעים שזה חלק מהווריאנט הבריטי. ביקשנו הארכה של הסגר בשבוע כי אנחנו רוצים לנצל את הזמן הזה ולחסן כמה שיותר אנשים".

מנגד, בכחול לבן צפויים להתנגד להארכה של שבוע ימים, וידרשו הארכה במספר ימים, כשאם תירשם ירידה בתחלואה תתחיל הפתיחה כבר מוקדם יותר. שר הביטחון גנץ אמר אמש כי "ככל שתימשך מגמת ההתייצבות בירידה בתחלואה - ניתן יהיה לבצע הקלות מסוימות בסגר". עם זאת, ההערכה היא שבישיבת הממשלה יגיעו השרים והמומחים לפשרה. ייתכן כי הסגר יוארך עד מוצאי שבת הקרובה, ולא בשבוע שלם.

מספר החולים הקשים לא יורד

מנכ"ל משרד הבריאות התייחס גם לנושא עטיית מסכה כפולה, שהומלץ בארה"ב, ואמר כי "אנחנו עדיין לא המלצנו על זה, ולא בטוח שאנחנו צריכים". על חיסון נשים בהריון אמר פרופ' לוי: "קבענו שנשים בהיריון צריכות ויכולות להתחסן, במיוחד אלו שחשופות למחלות רקע".

מספר החולים במצב קשה מוסיף להיות גבוה מאוד ולא יורד כבר תקופה ארוכה. נכון להבוקר, על פי נתוני משרד הבריאות, מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ 1,814 חולי קורונה, מתוכם 1,162 במצב קשה, ו-298 זקוקים להנשמה. 

שיעור הבדיקות החיוביות עמד אמש על 10%, עלייה של ממש לעומת הימים האחרונים, מדובר על שיעור העלייה הרגיל בסוף השבוע, בו מתקיימות פחות בדיקות, אך זהו עדיין נתון מדאיג. מספר המתים מוסיף להיות גבוה גם הוא, ובסוף השבוע נרשמו 74 מתים מקורונה, כשהמספר הכולל עומד על 4,745 מתים מקורונה מתחילת המגפה.

מנגד, גם בשורות חיוביות נרשמו הבוקר, כשמספר המתחסנים בישראל הגיע לכשליש מהאוכלוסייה. על פי הנתונים שפרסם משרד הבריאות הבוקר, 3,005,382 בני אדם קיבלו את מנת החיסון הראשונה, ו-1,728,625 קיבלו את מנת החיסון השנייה. כמיליון בני אדם כבר זכאים לתעודת מתחסן.