ניצחון לכחול לבן? הכנסת תדון בחוק הקנסות ביום ראשון

יו"ר הכנסת יריב לוין הודיע כי המליאה תצביע על חוק הקנסות בקריאה שנייה ושלישית ביום ראשון בשעה 14:00. בהנחה שהחוק יעבור, כחול לבן תאפשר את כינוס הממשלה, והארכת הסגר תתאפשר

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 29/01/21 10:20 טז בשבט התשפא

ניצחון לכחול לבן? הכנסת תדון בחוק הקנסות ביום ראשון
מליאת הכנסת, צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

נסללה הדרך להארכת הסגר? יו"ר הכנסת, יריב לוין, הודיע הבוקר (ו') כי הוסרו ההתנגדויות לקיום ההצבעה במליאת הכנסת על החוק להעלאת הקנסות למפרי תקנות הקורונה, והמליאה תתכנס ביום ראשון הקרוב, בשעה 14:00, לדון בהצעת החוק ולהצביע עליה בקריאה שנייה ושלישית.

62 מתים ביממה, אין שינוי בתחלואה הקשה - הסגר יוארך?

בהנחה שהצעת החוק תעבור, כפי שדרשה כחול לבן, בנוסח שעבר במליאה השבוע בקריאה ראשונה, במפלגתו של גנץ יאפשרו את כינוס הממשלה כבר ביום ראשון לאחר הדיון, ושרי הממשלה צפויים לאשר את הארכת הסגר. 

כאוס פוליטי בדרך להארכת הסגר

תקציר הפרקים הקודמים: כזכור, אמש צריכה הייתה להתקיים ישיבת ממשלה, בה השרים היו אמורים לאשר את הארכת הסגר. אך בשל המלחמות בין מפלגות הליכוד וכחול לבן, הישיבה לא כונסה והבלגן ממשיך לחגוג. מאוחר יותר, שר הביטחון בני גנץ דרש שמליאת הכנסת תכונס אמש ושחוק הקנסות יעבור ככתבו וכלשונו בקריאה שנייה ושלישית, אך יו"ר הכנסת, יריב לוין, לא הסכים וטען שאין הסכמות. 

בכחול לבן אמרו כי "מנסים להציג תחמנות כמדיניות. בשם נאשם בפלילים, לוין מנסה לתחמן פייק סגר, שיפגע בבריאות הציבור. או שתהיה אכיפה שוויונית, או שלא יהיה סגר".

ביום רביעי אישרו חברי הכנסת בהצבעה במליאה את הארכת הסגר עד ליום ראשון בחצות. הכינוס הבא של מליאת הכנסת היה צפוי רק בצהריי יום שני, וכך היה נוצר מצב מוזר שאם הממשלה תאשר את הארכת הסגר בימים נוספים, היא תאשר אותו לאחר שפג תוקפו. המשמעות היא שיהיה חלון של מספר שעות בודדות, או אפילו יום שלם בו תקנות הסגר לא תהיינה בתוקף. כאמור, לאחר המגעים שהתקיימו בין המפלגות אתמול והיום, הודיע לוין על כינוס המליאה כבר ביום ראשון.

אדלשטיין: "לצאת מהסגר כעת - הפקרות"

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין אמר הבוקר כי "נתוני החיסונים מצוינים, כמו שאפשר לראות. אבל עלול להתרחש כאן ביום ראשון בחצות משהו מסוכן: בגלל משחקים פוליטיים הסגר יסתיים, ההגבלות יוסרו כליל וההפקרות תחגוג. כך תהפוך מדינת ישראל למדגרת קורונה בלתי נשלטת.

שר הביטחון גנץ

שר הביטחון גנץצילום: David Cohen/Flash90

"נותר לי רק לבקש מכם, חברים - תהיו אתם אחראים ותמשיכו לקבל על עצמכם את ההגבלות גם אם לא חייבים. תשמרו על עצמכם, על המשפחה, על החברים. פוליטיקאים מופקרים לא מחייבים אתכם גם לנהוג בהפקרות".

אמש הזהיר אדלשטיין מיציאה מהירה מדי מהסגר, ותמך בכוונת הממשלה להאריכו במספר ימים נוספים. בביקור שערך בבית החולים ברזילי באשקלון, אמר השר: "בלי ירידה משמעותית במספר החולים לא נוכל להפסיק את הסגר. לצאת במצב הנוכחי של התחלואה מהסגר זו פשוט הפקרות. זה להביא למצב תחלואה שלא בטוח נוכל לעמוד בו וזה חוסר אחריות".

הסגר נמשך - אך התחלואה לא יורדת

על פי נתוני משרד הבריאות הבוקר, ביממה האחרונה מתו בישראל 62 בני אדם מקורונה, ומספר המתים הכולל עומד על 4,671 מאז פרוץ המגפה, כשלמעלה מרבע מהם רק בחודש האחרון.

מספר החולים במצב קשה מוסיף להיות גבוה מאוד ולא מראה סימני ירידה, ועומד נכון להבוקר על 1,135, מתוכם 321 זקוקים להנשמה. בסך הכל מאושפזים בבתי החולים 1,749 חולי קורונה, והעומס במחלקות כבד מאוד. מספר חולי ונשאי הקורונה הפעילים עומד הבוקר על 74,566, פחות מהשיא שחצה בשבוע שעבר את ה-80 אלף.

בצד החיובי, מבצע החיסונים נמשך, וצפוי להגיע היום לשלושה מיליון בני אדם שקיבלו את המנה הראשונה של החיסון. עם זאת, החיסונים טרם השפיעו באופן ממשי על התחלואה הקשה, כפי שהיא מתבטאת בבתי החולים.